Disiplinlerarası öğretimin önemi, her geçen gün daha fazla vurgulanmaktadır. Etkili ve anlamlı öğrenmeye çok büyük katkı sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, ortaokul müfredatında yer alan kavramlar ve yaklaşımlarla Ortaokul Sosyal Bilgiler ve İngilizce Dersi Programının disiplinlerarası bakımdan uyumunu ortaya koymaktır. Bu araştırmanın örneklemini Ortaokul 5.6.7. Sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler ve İngilizce Ders Kitapları oluşturmaktadır. Çalışma nitel araştırma modeline göre gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak doküman analizi yapılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Dersler arası ilişkilendirme ders kitaplarındaki sorular, yazılı öğeler ya da görseller yardımıyla sağlanmıştır. Sosyal Bilgiler dersi kendi doğası gereği çok disiplinli bir çalışma alanından oluşmaktadır. Sosyal Bilgiler dersinde ele alınan kavram, bilgi beceri ve değerlerin aktarılmasında anlamlı öğrenmeler sağlayacak olan disiplinlerarası öğretim yaklaşımının önemi artmaktadır. Alan yazın tarandığında disiplinlerarası yaklaşım ile ilgili Sosyal Bilgilerin diğer pek çok ders ile ilişkili olarak örneklerine rastlamamıza karşın İngilizce dersi ile ilgili ortaokul düzeyinde Sosyal Bilgiler ve İngilizce derslerinin disiplinlerarası bağlamda incelenmemiş olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın bu iki dersin disiplinlerarası bağlamda incelenmesinin alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Sosyal bilgiler İngilizce disiplinlerarası yaklaşım ders kitabı Social studies English interdisciplinary approach the course book
The importance of interdisciplinary teaching is emphasized increasingly day by day. It has a great contribution to the effective and meaningful learning. This research aims to define the compatibility between Social Studies and English Language Curriculum for Secondary Education Curriculum in light of the concepts and approaches outlined in the Education Program, from a cross-curricular / interdisciplinary standpoint. The sample of this research is Secondary Schools 5.6.7. Social Studies and English course books used in classrooms. The study is carried out according to qualitative research techniques. Data were collected through document analysis and evaluated through descriptive analysis. The relationship between lessons was provided with the help of questions, written items, or visuals in the course books. Although we encountered examples of social studies related to the interdisciplinary approach in relation to many other courses when the literature was searched, it was seen that the secondary school level Social Studies and English lessons were not examined in an interdisciplinary context. It is thought that this study will contribute to the field by examining Social Studies and English courses in an interdisciplinary context
Social studies English interdisciplinary approach the course book
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |