Review
BibTex RIS Cite

ALGILANAN SOSYAL MEDYA PAZARLAMASININ TÜKETİCİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ

Year 2022, Volume: 6 Issue: 11, 46 - 61, 27.06.2022
https://doi.org/10.55830/tje.1040123

Abstract

Bu araştırmada algılanan sosyal medya pazarlamasının tüketicinin satın alma davranışına etkisinin incelendiği akademik çalışmaların derlenmesi ve böylece algılanan sosyal medya pazarlamasının tüketicinin satın alma davranışına etkisi hakkında genel bir profilin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma dokümanter türde sistematik bir gözden geçirme çalışmasıdır. Araştırmanın verileri doküman analizi yöntemi ile elde edilmiştir. Bu doğrultuda ilk aşamada belirlenen anahtar kavramlardan hareketle TUBİTAK-ULAKBİM, Google akademik, ulusal tez arama sitesi ve EbscoHost gibi arama motorları kullanılarak 2008-2021 arasında yayımlanmış 13 çalışma belirlenmiştir. Araştırmaya dahil edilen çalışmaların analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda sosyal medya pazarlamasının tüketici davranışı üzerinde olumlu etkileri olduğu ortaya konulmuştur.

References

  • Abdul Nasser, K. (2013). Marketing Through Social Networks in Algeria, Lecture Delivered at the National Vocational Training Institute
  • Abrahams, A., Jiao, J., Wang. A. and Fan, W. (2012). Vehicle Defect Discovery From Social Media. Decision Support Systems, 54(1), 88.
  • Adams, D. (2011). The History of Social Media. http://www.instantshift.com/2011/10/20/ the-istory-of-social-media/ (01.05.2021).
  • Akturan, U. (2007). Tüketici Davranışına Yönelik Araştırmalarda Alternatif Bir Teknik: Etnografik Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(17), 237-252.
  • Arora, S., & Sharma, A. (2013). Social media: a successful tool of brand awareness. International Journal of Business and General Management (IJBGM), 2(3), 1-14.
  • Asma, G., Misbah, M. (2018). Impact of Social Media Marketing on Consumer Buying Behaviour - A study. International Journal of Multidisciplinary, 3(6).
  • Bozarth, J. (2010). Social Media For Trainers. San Francisco: Pfeiffer Publish.
  • Cansoy, R., & Polatcan, M. (2018). Türkiye’de Okullarda Örgütsel Adalet Araştırmaları: Ampirik Araştırmalara Bir Bakış. Turkish Studies, 13(4), 163-184.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çile, A. (2012). Sosyal Medya Tarihçesi. http://sosyaling.com/sosyal-medya-tarihcesi/ (01.05.2021).
  • Doğan, H. (2013). Social Media Applications in Destination Management Organizations: A case Study From İzmir Destination. Unpublished Master Thesis. Yasar University, Institute of Social Sciences, Departments of Tourism Management, İzmir.
  • Durmaz, Y. (2008). Tüketici Davranışı, Ankara: Detay Yayıncılık
Year 2022, Volume: 6 Issue: 11, 46 - 61, 27.06.2022
https://doi.org/10.55830/tje.1040123

Abstract

References

  • Abdul Nasser, K. (2013). Marketing Through Social Networks in Algeria, Lecture Delivered at the National Vocational Training Institute
  • Abrahams, A., Jiao, J., Wang. A. and Fan, W. (2012). Vehicle Defect Discovery From Social Media. Decision Support Systems, 54(1), 88.
  • Adams, D. (2011). The History of Social Media. http://www.instantshift.com/2011/10/20/ the-istory-of-social-media/ (01.05.2021).
  • Akturan, U. (2007). Tüketici Davranışına Yönelik Araştırmalarda Alternatif Bir Teknik: Etnografik Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(17), 237-252.
  • Arora, S., & Sharma, A. (2013). Social media: a successful tool of brand awareness. International Journal of Business and General Management (IJBGM), 2(3), 1-14.
  • Asma, G., Misbah, M. (2018). Impact of Social Media Marketing on Consumer Buying Behaviour - A study. International Journal of Multidisciplinary, 3(6).
  • Bozarth, J. (2010). Social Media For Trainers. San Francisco: Pfeiffer Publish.
  • Cansoy, R., & Polatcan, M. (2018). Türkiye’de Okullarda Örgütsel Adalet Araştırmaları: Ampirik Araştırmalara Bir Bakış. Turkish Studies, 13(4), 163-184.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çile, A. (2012). Sosyal Medya Tarihçesi. http://sosyaling.com/sosyal-medya-tarihcesi/ (01.05.2021).
  • Doğan, H. (2013). Social Media Applications in Destination Management Organizations: A case Study From İzmir Destination. Unpublished Master Thesis. Yasar University, Institute of Social Sciences, Departments of Tourism Management, İzmir.
  • Durmaz, Y. (2008). Tüketici Davranışı, Ankara: Detay Yayıncılık
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Review
Authors

Ömer Torlak 0000-0002-8927-5355

Salih Can Acar 0000-0001-5511-9197

Publication Date June 27, 2022
Submission Date December 25, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 11

Cite

APA Torlak, Ö., & Acar, S. C. (2022). ALGILANAN SOSYAL MEDYA PAZARLAMASININ TÜKETİCİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 6(11), 46-61. https://doi.org/10.55830/tje.1040123