Bu çalışma, sağlık girişimcilerinin pazarlama alanında karşılaştığı zorluklara odaklanarak, bu alandaki mevcut durumu ve çözüm önerilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak, 12 sağlık girişimcisi ile yapılan mülakatlar sonucunda sağlık girişimlerinin hedef kitleye ulaşım, regülasyonlara uyum, rekabet, kurumsal işbirlikleri ve yatırım bulma gibi konularda önemli engellerle karşılaştığı tespit edilmiştir. Sektördeki sıkı regülasyonlar, girişimlerin pazara giriş süreçlerini zorlaştırırken, hedef kitleye ulaşımın karmaşıklığı da pazarlama faaliyetlerini kısıtlamaktadır. Ayrıca, büyük şirketlerin hakim olduğu rekabetçi ortam ve kurumsal yapıların bürokratik süreçleri, girişimler için önemli zorluklar yaratmaktadır. Bu çalışma, sağlık girişimlerinin bu zorlukların üstesinden gelebilmeleri için regülasyonlara uyum sağlamaları, hedef kitleye yönelik özelleştirilmiş pazarlama stratejileri geliştirmeleri, dijital pazarlama araçlarını etkin bir şekilde kullanmaları, büyük sağlık kuruluşları ile iş birliği yapmaları ve yatırımcıların ilgisini çekecek iş planları oluşturmaları gerektiğini vurgulamaktadır.
İstanbul Ticaret Üniversitesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Entrepreneurship |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 1, 2025 |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | November 13, 2024 |
Acceptance Date | March 18, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 18 |