Bu çalışma, sağlık girişimcilerinin pazarlama alanında karşılaştığı zorluklara odaklanarak, bu alandaki mevcut durumu ve çözüm önerilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak, 12 sağlık girişimcisi ile yapılan mülakatlar sonucunda sağlık girişimlerinin hedef kitleye ulaşım, regülasyonlara uyum, rekabet, kurumsal işbirlikleri ve yatırım bulma gibi konularda önemli engellerle karşılaştığı tespit edilmiştir. Sektördeki sıkı regülasyonlar, girişimlerin pazara giriş süreçlerini zorlaştırırken, hedef kitleye ulaşımın karmaşıklığı da pazarlama faaliyetlerini kısıtlamaktadır. Ayrıca, büyük şirketlerin hakim olduğu rekabetçi ortam ve kurumsal yapıların bürokratik süreçleri, girişimler için önemli zorluklar yaratmaktadır. Bu çalışma, sağlık girişimlerinin bu zorlukların üstesinden gelebilmeleri için regülasyonlara uyum sağlamaları, hedef kitleye yönelik özelleştirilmiş pazarlama stratejileri geliştirmeleri, dijital pazarlama araçlarını etkin bir şekilde kullanmaları, büyük sağlık kuruluşları ile iş birliği yapmaları ve yatırımcıların ilgisini çekecek iş planları oluşturmaları gerektiğini vurgulamaktadır.
İstanbul Ticaret Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Girişimcilik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ekim 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 18 |