Research Article
BibTex RIS Cite

Classification of forest engineering department students' requirements from university by Kano’s model

Year 2019, , 195 - 202, 30.09.2019
https://doi.org/10.18182/tjf.600691

Abstract

The aim of this study is to determine the requirements of forest engineering students from the university during the education process. Within the scope of the study, 31 requirements determined for courses, career goals, foreign language, academicians, infrastructure and social-cultural activities were evaluated with Kano model. 25 of these requirements were determined as expected/linear requirements. This means that carrying out studies to meet these requirements will increase the level of satisfaction of students, and if not, dissatisfaction will occur. It is not important for the students to supervise the internships related to the courses, to include design courses in the curriculum, to increase the number of elective courses and to take non-departmental courses in the program. In other words, if these requirements are fulfilled or not, there will be no change in satisfaction. On the other hand, it is an attractive requirement for the students to share their experiences in the lessons and to have a second foreign language in the program.

References

  • Abili, K., Thani, F.N., Mokhtarian F., Rashidi, M.M., 2011. Assessing quality gap of university services. The Asian Journal on Quality, 12(2):167-175.
  • Akyüz, C.K., Balaban, Y., Yıldırım, İ., 2013. Orman endüstri mühendisliği bölümü öğrencilerinin gereksinimlerinin kano modeli yardımıyla sınıflandırılması. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 13(2):258-267.
  • Alkan, H., 2013. Ormancılık ve orman ürünleri programı öğrencilerine yönelik bir araştırma. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, 14(2):88-94.
  • Daşdemir, İ., Atmiş, E., 2008. Orman fakültesi orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin orman mühendisliği eğitimini değerlendirmesi. III. Ulusal Ormancılık Kongresi, 20-22 Mart, Ankara, s. 53-75.
  • Delice, K.E., Güngör, Z., 2008. Müşteri isteklerinin sınıflandırılmasında kano model uygulaması. Akademik Bilişim 2008 Kongresi, 30 Ocak - 01 Şubat, Çanakkale, 193-198.
  • Demirbağ, Ş., Çavdar, E., 2016. Üniversite öğrencilerinin akıllı telefonlar ile ilgili gereksinimlerinin kano modeli ile analizi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1):17-44.
  • Ekinci, C.E., Burgaz, B., 2007. Hacettepe üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 120-134.
  • Gündüz, A.Y., 2017. Ülke kalkınmasında üniversitelerin rolü: Doğu ve Güneydoğu Anadolu üniversiteleri örneği. Sakarya İktisat Dergisi, 6(1):56-69.
  • İlter, B., Özgen, Ö., Akyol, B.,(2007. Lise öğrencilerinin alışveriş merkezi gereksinimlerinin kano modeli ile sınıflandırılması: İzmir ili uygulaması. İşletme Fakültesi Dergisi, 8(2):141-162.
  • Korkmaz, M., Alkan, H., Akyol, A., Tolunay, A., 2008. SDÜ orman fakültesi öğrencilerinin fakülte kültürünü algılamaları. 3. Ulusal Ormancılık Kongresi: 150. Yılında Türkiye'de Ormancılık Eğitimi, 20-22 Mart, Türkiye Ormancılar Derneği, Ankara, s. 85-94.
  • Löfgren, M., Witell L., 2005. Kano’s theory of attractive quality and packaging. Quality Management Journal, 12(3):7-20.
  • Meng, Q., Wei, X., Meng, W., 2016. A decision method to maximize service quality under budget constraints: The Kano study of a Chinese Machinery Manufacturer. Scientific Programming, ID: 7291582:1-12.
  • Özdemir, S., 2019. Üniversite yaşamının niteliğine ilişkin öğrenci görüşleri: Ankara Üniversitesi iletişim fakültesi örneği. ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi, (1):31-41.
  • Öztürk, Z, Ilıman, E., 2015. Sağlık Yönetimi ve İşletmeciliği bölümünde okuyan öğrencilerin bölümü tercih nedenleri ile beklenti ve motivasyon düzeyleri üzerine bir araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (1):71-93.
  • Petruzzellis, L., D’Uggento A.m., Romanazzi, S., 2006. Student satisfaction and quality of service in Italian universities. Managing Service Quality, 16 (4):349-364.
  • Salehzadeh, R., Shahin, A., Kazemi, A., Barzoki, A.S., 2015. Proposing a new approach for evaluating the situational leadership theory based on the Kano model: The case of university students. International Journal of Public Leadership, 11(1):4-21.
  • Saydan, R., 2008. Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarından kalite beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF örneği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (1):63-79.
  • Sofyalıoğlu, Ç., 2006. Fonksiyon Göçerimi ve Gıda Sanayiinde Uygulanabilirliği: Kano Modeli İle Bütünleşik Bir Yaklaşım. Doktora tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Sofyalıoğlu, Ç., Tunail, İ., 2012. Kano modelinin kalite fonksiyon göçerimi planlama matrisinde kullanımı. Ege Akademik Bakış Dergisi, 12(1):125-135.
  • Şahin, İ, Zoraloğlu, Y., Fırat, N., 2011. Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3):429-452.
  • Tontini, G., 2007. Integrating the Kano Model and QFD for Designing New Products. Total Quality Management, 18(6):599–612.
  • Uca, M., Menteş, S., 2008. İşletme bölümü öğrencilerinin bölüm gereksinimlerinin kano modeli ile sınıflandırılması: Dokuz Eylül Üniversitesi, işletme fakültesi uygulaması. İşletme Fakültesi Dergisi, 9(1):73-91.
  • YÖKAK, 2019. Kurum İç Değerlendirme Raporları. Yüksek Öğretim Kalite Kurulu, http://yokak.gov.tr/sss, Erişim:21.05.2019.

Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite gereksinimlerinin Kano modeli ile sınıflandırılması

Year 2019, , 195 - 202, 30.09.2019
https://doi.org/10.18182/tjf.600691

Abstract

Bu makalenin amacı, orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin eğitim sürecinde üniversitenin karşılamasını umdukları gereksinimlerinin belirlenmesidir. Çalışma kapsamında dersler, kariyer hedefleri, yabancı dil, akademisyenler, altyapı ve sosyal-kültürel etkinliklere yönelik olarak belirlenen 31 gereksinim Kano modeli ile değerlendirilmiştir. Bu gereksinimlerin 25’i beklenen/doğrusal gereksinim olarak belirlenmiştir. Yani bu gereksinimlerin giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması öğrencilerin memnuniyet düzeyini arttıracak, yapılmaması durumunda ise öğrencilerde memnuniyetsizlik oluşacaktır. Dersler ile ilgili olan stajların denetimi, tasarım içerikli derslerin müfredatta yer alması, seçmeli derslerin sayısının arttırılması ve bölüm dışı derslerin programda yer alması ise öğrenciler için önem arz etmemektedir. Yani bu gereksinimlerin giderilmesi ya da giderilmemesi durumunda memnuniyette bir değişiklik olmayacaktır. Öte yandan öğrenciler tarafından uygulamacıların derslerde deneyimlerini paylaşmaları ve ikinci bir yabancı dilin programda yer alması heyecan verici gereksinimler olarak belirlenmiştir.

References

  • Abili, K., Thani, F.N., Mokhtarian F., Rashidi, M.M., 2011. Assessing quality gap of university services. The Asian Journal on Quality, 12(2):167-175.
  • Akyüz, C.K., Balaban, Y., Yıldırım, İ., 2013. Orman endüstri mühendisliği bölümü öğrencilerinin gereksinimlerinin kano modeli yardımıyla sınıflandırılması. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 13(2):258-267.
  • Alkan, H., 2013. Ormancılık ve orman ürünleri programı öğrencilerine yönelik bir araştırma. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, 14(2):88-94.
  • Daşdemir, İ., Atmiş, E., 2008. Orman fakültesi orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin orman mühendisliği eğitimini değerlendirmesi. III. Ulusal Ormancılık Kongresi, 20-22 Mart, Ankara, s. 53-75.
  • Delice, K.E., Güngör, Z., 2008. Müşteri isteklerinin sınıflandırılmasında kano model uygulaması. Akademik Bilişim 2008 Kongresi, 30 Ocak - 01 Şubat, Çanakkale, 193-198.
  • Demirbağ, Ş., Çavdar, E., 2016. Üniversite öğrencilerinin akıllı telefonlar ile ilgili gereksinimlerinin kano modeli ile analizi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1):17-44.
  • Ekinci, C.E., Burgaz, B., 2007. Hacettepe üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 120-134.
  • Gündüz, A.Y., 2017. Ülke kalkınmasında üniversitelerin rolü: Doğu ve Güneydoğu Anadolu üniversiteleri örneği. Sakarya İktisat Dergisi, 6(1):56-69.
  • İlter, B., Özgen, Ö., Akyol, B.,(2007. Lise öğrencilerinin alışveriş merkezi gereksinimlerinin kano modeli ile sınıflandırılması: İzmir ili uygulaması. İşletme Fakültesi Dergisi, 8(2):141-162.
  • Korkmaz, M., Alkan, H., Akyol, A., Tolunay, A., 2008. SDÜ orman fakültesi öğrencilerinin fakülte kültürünü algılamaları. 3. Ulusal Ormancılık Kongresi: 150. Yılında Türkiye'de Ormancılık Eğitimi, 20-22 Mart, Türkiye Ormancılar Derneği, Ankara, s. 85-94.
  • Löfgren, M., Witell L., 2005. Kano’s theory of attractive quality and packaging. Quality Management Journal, 12(3):7-20.
  • Meng, Q., Wei, X., Meng, W., 2016. A decision method to maximize service quality under budget constraints: The Kano study of a Chinese Machinery Manufacturer. Scientific Programming, ID: 7291582:1-12.
  • Özdemir, S., 2019. Üniversite yaşamının niteliğine ilişkin öğrenci görüşleri: Ankara Üniversitesi iletişim fakültesi örneği. ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi, (1):31-41.
  • Öztürk, Z, Ilıman, E., 2015. Sağlık Yönetimi ve İşletmeciliği bölümünde okuyan öğrencilerin bölümü tercih nedenleri ile beklenti ve motivasyon düzeyleri üzerine bir araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (1):71-93.
  • Petruzzellis, L., D’Uggento A.m., Romanazzi, S., 2006. Student satisfaction and quality of service in Italian universities. Managing Service Quality, 16 (4):349-364.
  • Salehzadeh, R., Shahin, A., Kazemi, A., Barzoki, A.S., 2015. Proposing a new approach for evaluating the situational leadership theory based on the Kano model: The case of university students. International Journal of Public Leadership, 11(1):4-21.
  • Saydan, R., 2008. Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarından kalite beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF örneği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (1):63-79.
  • Sofyalıoğlu, Ç., 2006. Fonksiyon Göçerimi ve Gıda Sanayiinde Uygulanabilirliği: Kano Modeli İle Bütünleşik Bir Yaklaşım. Doktora tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Sofyalıoğlu, Ç., Tunail, İ., 2012. Kano modelinin kalite fonksiyon göçerimi planlama matrisinde kullanımı. Ege Akademik Bakış Dergisi, 12(1):125-135.
  • Şahin, İ, Zoraloğlu, Y., Fırat, N., 2011. Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3):429-452.
  • Tontini, G., 2007. Integrating the Kano Model and QFD for Designing New Products. Total Quality Management, 18(6):599–612.
  • Uca, M., Menteş, S., 2008. İşletme bölümü öğrencilerinin bölüm gereksinimlerinin kano modeli ile sınıflandırılması: Dokuz Eylül Üniversitesi, işletme fakültesi uygulaması. İşletme Fakültesi Dergisi, 9(1):73-91.
  • YÖKAK, 2019. Kurum İç Değerlendirme Raporları. Yüksek Öğretim Kalite Kurulu, http://yokak.gov.tr/sss, Erişim:21.05.2019.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Orijinal Araştırma Makalesi
Authors

Mehmet Korkmaz 0000-0002-2655-3725

Yasin Duman This is me 0000-0003-1449-7188

Publication Date September 30, 2019
Acceptance Date September 24, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Korkmaz, M., & Duman, Y. (2019). Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite gereksinimlerinin Kano modeli ile sınıflandırılması. Turkish Journal of Forestry, 20(3), 195-202. https://doi.org/10.18182/tjf.600691
AMA Korkmaz M, Duman Y. Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite gereksinimlerinin Kano modeli ile sınıflandırılması. Turkish Journal of Forestry. September 2019;20(3):195-202. doi:10.18182/tjf.600691
Chicago Korkmaz, Mehmet, and Yasin Duman. “Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite Gereksinimlerinin Kano Modeli Ile sınıflandırılması”. Turkish Journal of Forestry 20, no. 3 (September 2019): 195-202. https://doi.org/10.18182/tjf.600691.
EndNote Korkmaz M, Duman Y (September 1, 2019) Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite gereksinimlerinin Kano modeli ile sınıflandırılması. Turkish Journal of Forestry 20 3 195–202.
IEEE M. Korkmaz and Y. Duman, “Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite gereksinimlerinin Kano modeli ile sınıflandırılması”, Turkish Journal of Forestry, vol. 20, no. 3, pp. 195–202, 2019, doi: 10.18182/tjf.600691.
ISNAD Korkmaz, Mehmet - Duman, Yasin. “Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite Gereksinimlerinin Kano Modeli Ile sınıflandırılması”. Turkish Journal of Forestry 20/3 (September 2019), 195-202. https://doi.org/10.18182/tjf.600691.
JAMA Korkmaz M, Duman Y. Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite gereksinimlerinin Kano modeli ile sınıflandırılması. Turkish Journal of Forestry. 2019;20:195–202.
MLA Korkmaz, Mehmet and Yasin Duman. “Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite Gereksinimlerinin Kano Modeli Ile sınıflandırılması”. Turkish Journal of Forestry, vol. 20, no. 3, 2019, pp. 195-02, doi:10.18182/tjf.600691.
Vancouver Korkmaz M, Duman Y. Orman mühendisliği bölümü öğrencilerinin üniversite gereksinimlerinin Kano modeli ile sınıflandırılması. Turkish Journal of Forestry. 2019;20(3):195-202.