Bu araştırma oduna dayalı orman ürünlerinin satışında kullanılmaya başlayan elektronik satış yöntemine ilişkin uygulayıcı personel görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında Orman Genel Müdürlüğüne bağlı çeşitli birimlerde çalışan ve elektronik satışlarda görev alan 323 personel ile anket çalışması yürütülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde temel istatistik testler ve ki-kare testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre ilk denemeleri 2019 yılında başlayan elektronik satışların orman ürünlerinin satışındaki kullanımı Covid-19 pandemi süreci ile birlikte hızla yaygınlaşmıştır. Başlangıçta uygulayıcılarca temkinli yaklaşılan elektronik satışlar pandemi sürecindeki sokağa çıkma yasakları, yüz yüze iş yapmadaki riskler, yöntemin kolay, güvenilir, hızlı ve adil olarak görülmesi, vb. nedenlerle benimsenmiş ve salon satışlarına nazaran daha avantajlı bir yöntem olarak görülmeye başlanmıştır. Orman ürünlerinin satış fiyatlarının artmasında diğer nedenlerle birlikte yöntemin rolünün de olduğu düşünülmektedir. Yöntemin en olumsuz yanı olarak ise müşterilerle olan doğrudan iletişim-etkileşimin azaltması olarak görülmektedir.
Bu makale Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’nde tamamlanan “Orman Ürünlerinin Pazarlanmasında Elektronik Satış Uygulamaları” başlıklı Yüksek Lisans Tezinden üretilmiştir. Emeği geçen kurum ve kişilere teşekkür ederiz.
This research was carried out to determine the opinions of the implementing personnel regarding electronic sales methods, which have started being used in the sale of wood-based forest products. Within the scope of the research, a survey was conducted with 323 personnel working in various units of the General Directorate of Forestry and working in electronic sales. Basic statistical tests and the chi-square test were used in the analysis of the research data. According to the research findings, the use of electronic sales in the sales of forest products, which started in 2019 with the reflection of technological developments in forestry, has become widespread with the Covid -19 pandemic period. Electronic sales, which were approached cautiously at the beginning by practitioners, were adopted due to the curfews during the pandemic process, the risks born with doing business face-to-face, the ease, reliability, speed and fairness etc. of the method and the consideration that it was more advantageous compared to in-person sales. It is thought that the method plays a role in the increase in the sales prices of forest products along with other reasons. The most negative aspect of the method is the reduction of direct communication-interaction with customers.
Marketing Electronic sales Covid 19 pandemic process General Directorate of Forestry employees
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Orijinal Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2022 |
Acceptance Date | September 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 23 Issue: 3 |