The coronavirus disease-2019 (COVID-19) pandemic has significantly impacted the accommodation sector and hotel industries. As the process of relaxation of public health and social measures has begun in the different parts of the world, it is a mandatory requirement to strictly adhere to the standard protocol. The first and foremost requirement is to constitute a team, which together formulates an action plan and strategies to reduce the probability of acquisition or transmission of infection in hotel settings. This team should develop liaisons with the local public health authorities, tourism, catering, and other stakeholders. In conclusion, because hotels remain a potential ground for the acquisition and spread of infection, there is an immense need to strengthen infection prevention and control measures to ensure the safety of staff as well as guests.
Shri Sathya Sai Medical College and Research Institute, Sri Balaji Vidyapeeth - Deemed to be University, Pondicherry
Project Number
Nil
Thanks
None
References
1. Filimonau V, Derqui B, Matute J. The COVID-19 pandemic and organisational commitment of senior hotel managers. Int J Hosp Manag. 2020;91:102659.
2. World Health Organization. Weekly Operational Update on COVID-19 - 21 September 2020; 2020. Available from: https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200921-weekly-epi-update-6.pdf?sfvrsn=d9cf9496_6 [Last Accessed on 2020 Sep 25].
3. World Health Organization. COVID-19 management in hotels and other entities of the accommodation sector - Interim Guidance. Geneva: WHO press; 2020. p: 1-7.
4. Shin H, Kang J. Reducing perceived health risk to attract hotel customers in the COVID-19 pandemic era: Focused on technology innovation for social distancing and cleanliness. Int J Hosp Manag. 2020;91:102664.
COVID-19 enfeksiyonundan otellerde misafirlerin ve personelin güvenliğini sağlamak: Dünya Sağlık Örgütü
Koronavirüs hastalığı-2019 (COVID-19) salgını, konaklama sektörünü ve otel endüstrilerini önemli ölçüde etkiledi. Halk sağlığının ve sosyal önlemlerin gevşetilmesi süreci dünyanın farklı yerlerinde başladığından, standart protokole sıkı sıkıya bağlı kalmak zorunlu bir gerekliliktir. İlk ve en önemli gereklilik, otel ortamlarında enfeksiyon kapma veya bulaşma olasılığını azaltmak için birlikte bir eylem planı ve stratejiler oluşturan bir ekip oluşturmaktır. Bu ekip, yerel halk sağlığı yetkilileri, turizm, yiyecek-içecek hizmetleri ve diğer paydaşlarla bağlantı kurmalıdır. Sonuç olarak, otellerin enfeksiyon kapması ve yayılması için potansiyel bir zemin olmaya devam ettiği gerçeği dikkate alındığında, saatin ihtiyacı, personelin ve misafirlerin güvenliğini sağlamak için enfeksiyon önleme ve kontrol önlemlerini güçlendirmektir.
1. Filimonau V, Derqui B, Matute J. The COVID-19 pandemic and organisational commitment of senior hotel managers. Int J Hosp Manag. 2020;91:102659.
2. World Health Organization. Weekly Operational Update on COVID-19 - 21 September 2020; 2020. Available from: https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200921-weekly-epi-update-6.pdf?sfvrsn=d9cf9496_6 [Last Accessed on 2020 Sep 25].
3. World Health Organization. COVID-19 management in hotels and other entities of the accommodation sector - Interim Guidance. Geneva: WHO press; 2020. p: 1-7.
4. Shin H, Kang J. Reducing perceived health risk to attract hotel customers in the COVID-19 pandemic era: Focused on technology innovation for social distancing and cleanliness. Int J Hosp Manag. 2020;91:102664.
Shrivastava S, Shrivastava P. Ensuring safety of guests and staffs in hotels from COVID-19 infection: World Health Organization. TJFMPC. 2021;15(1):12-3.
Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.