Giriş: Bu çalışma koroner yoğun bakım ünitesinde yatan hastaların, taburcu olmadan önce öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma bir Devlet Hastanesi Koroner Yoğun Bakım Ünitesinde 15 Aralık 2016- 15 Şubat 2017 tarihleri arasında yatan ve taburculuğu planlanan 141 hasta ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında hasta bilgi formu ve Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği (HÖGÖ) kullanılmıştır. Tanımlayıcı analiz yapılıp sürekli veriler Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri ile karşılaştırılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan hastaların yaş ortalamasının 60.8±11.4 yıl olduğu, %63.1'inin erkek, %85.1'inin evli, %46.1'inin ilkokul mezunu, %31.2'sinin emekli olduğu belirlenmiştir. Hastaların, %63.1'inin ek hastalığı olduğu, ek hastalığı olanların da %26.2'sinin hipertansiyon olduğu bulunmuştur. %90.1'i evde kendilerine bakacak biri olduğunu, %59.6'sı taburculuk eğitimi almadığını ve %53.2'si taburculuk eğitimini hemşireden almak istediğini ifade etmiştir. HÖGÖ puan ortalaması 193.6 ±19.8 bulunmuştur. Ölçek alt boyutlarında en yüksek önemlilik düzeyi ilaçlar ve yaşam aktiviteleri, en düşük önemlilik düzeyi ise duruma ilişkin duygular, toplum ve izlem alt boyutlarında bulunmuştur. Hastaların yaşları ile HÖGÖ toplam puan ortalamalarına bakıldığında, 60 yaş altındaki hastaların tüm alt boyutlara ilişkin puan ortalamaları 61 yaş ve üzerine göre yüksek çıkmıştır (p < 0,05). Evlilerde öğrenme gereksinimi ilaçlar, yaşam aktiviteleri, tedavi ve komplikasyonlar bakımından bekarlara göre daha yüksektir (p < 0,05). Ayrıca daha önceden taburculuk eğitimi almış olan hastaların duruma ilişkin duygular,
yaşam kalitesi, cilt bakımı alt boyutlarına ait puan ortalamaları yüksek çıkmıştır (p < 0,05). Sonuç: Hastaların taburculuğa ilişkin bilgi gereksinimi yüksek düzeyde bulunmuştur. Araştırma sonucunda lise ve üzeri eğitim düzeyine sahip, evli, yaşları 60 ve altında olan hastaların öğrenim gereksinimlerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Hastaların sosyodemografik özelliklerine göre öğrenim gereksinimlerinin farklılık gösterdiği bulunmuştur; hastalara taburculuk eğitimi planlanırken bu durumun göz önüne alınarak eğitim verilmesi yaşam kalitelerini artıracaktır.
Introduction: This study has been
made in order to identify coronary intensive care unit patients’ patient
learning requirements before they are discharged. Method: Descriptive research has been made real at the coronary
care unit of a public hospital with 141 patients who stay in hospital and whose
discharge has been planned between 15th December 2016-15th February
2017. Patient information form and the scale of patient learning requirements
(SPLR) have been used in order to collect data. Descriptive analysis was made and continuous data
were compared with Mann Whitney U and Kruskal Wallis
tests. Results: The average age of the patients who registered to study has been
found that 60.8±11.4, 63.1% are male, 85.1% are married, 46.1% are primary
school graduates and 31.2% are retired. 63.1% of the patients are found
to have comorbidities, of which 26.2% are found to have hypertension. 90.1% said they had
someone to take care of themselves at home, 59.6% said they did not receive
discharge training, and 53.2% stated that they want to take discharge training
from a nurse. The average point of SPLR has been found to be 193.6±19.8. The
highest materiality level of scale sub-dimension has been found in medicines
and life activities, the lowest materiality level of scale sub-dimension has
been found to be emotions that are related to situation, society and monitoring
sub-dimensions. When examined the mean age of the patients and the mean score
of HGÖS the mean score of all sub-dimensions of patients under 60 years of age
was statistically significantly higher with respect to patients over 61 (p < 0,05). Learning
requirements of married patients are higher than single patients in terms of
medicines, life activities, treatment and complications (p<0,05). In addition, the
mean scores of the emotional, life quality, skin care sub-scales of the patients
who received discharge training were statistically significantly higher
(p<0,05). Conclusion: It has been
found that patients’ learning requirements related to discharging are high. In
the light of research results it has been found that married patients with high
school or higher educational degree, whose age are under 60 need higher
learning requirements. It has also been found that patients’ learning
requirements vary according to their sociodemographic attributes; taking these
attributes into consideration while planning discharge training for the
patients will increase their life quality.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Internal Diseases |
Journal Section | Orijinal Articles |
Authors | |
Publication Date | August 27, 2018 |
Submission Date | March 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 3 |
English or Turkish manuscripts from authors with new knowledge to contribute to understanding and improving health and primary care are welcome.