Öğrencilerin mesleki anlamda yetiştirilmesine ön hazırlık teşkil edebilecek stajlar, öğretim programının önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Stajlar sayesinde öğrenciler mesleki deneyimlerini öğrenim hayatları içerisinde kazanmaktadırlar. Bu çalışmada, Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin yaz stajı eğitimine yönelik görüşlerinin ortaya konulması ve elde edilen sonuçlar çerçevesinde bir takım öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çocuk Gelişimi, Yaşlı Bakımı, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri ve Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programlarında öğrenim gören ve yaz stajını tamamlamış toplam 158 öğrenci araştırma örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından ilgili literatür taranarak hazırlanan anket formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler istatistiksel paket programı SPSS (16.0) yardımıyla korelasyon, çapraz tablo (Crosstab), yüzde ve frekans dağılımları yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, aile ile birlikte ikamet edilen bölge ve staj yapılan bölge arasında pozitif yönlü kuvvetli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir [Spearman’s rho (158)= 0,915; p<0,01]. Öğrencilerin % 19’una staj yapılan kurum tarafından yemek gibi temel ihtiyaçların sağlanmadığı ve % 55,7’sine staj sırasında yeterli bilgi verilmediği, bunun nedeninin ise stajyerlere geçici eleman gözüyle bakılıp stajyerlik konusunun önemsenmemesi şeklinde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin büyük bir bölümü (% 63,3) staj süresinin yeterli olduğunu, stajın ikinci sınıf derslerine katkı sağladığını (% 72,8), stajları daha etkin hale getirebilmek için denetim yapılmasının gerekli olduğunu belirtmişlerdir (% 44,9).
Internship, which could constitute a prepatory work for the vocational training of the students, comprises an important part of the educational program. Through the internship, students gain work experience during their academic life. This study aimed to put forward the views of Suleyman Demirel University of Vocational High School of Health Services students on summer internship and to develop a set of recommendations in the framework of the results obtained. 158 students who have completed their summer internship and studying in Medical Imaging Techniques, Medical Laboratory Techniques, Elderly Care and Child Development Programs are taken as models for this research. The data in this research was collected by questionnaire form which was prepared by surveying all the related literature by the researcher. Data were evaluated using correlation, crosstab, percentage and frequency distributions on the statistical package program (SPSS 16.0). The results of the study revealed that there is a positive and strong correlation between the region of residence and the region of internship [Spearman’s rho (158) = 0,915; p<0,01]. 19 % of the students were deprived of basic needs, such as meals, by the institution and 55,7 % of them were not given enough information during the internship. It is due to the fact that these students were regarded as temporary staff and the internship was not considered as important, at all. A large part of the students (63,3 %) think that the allotted time for internship is sufficient, the internship training contributes to their second-class lessons (72,8 %), and that supervision is required in order to make internship training more effective (44,9 %).
Journal Section | 2016-Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2016 |
Acceptance Date | May 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |