Letter to Editor
BibTex RIS Cite

Halk Sağlığı öğrencileri için dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği

Year 2022, , 272 - 275, 05.08.2022
https://doi.org/10.20518/tjph.1054125

Abstract

Bilimsel çalışmalarda çok sayıda bilgi, belge ve istatistik kullanılmaktadır. Ulaşılan bilgilerden nasıl yararlanılması gerektiği başlı başına kanıta dayalı tıp uygulamaları kapsamında değerlendirilir. Bu yazı alana özgü bir bilginin nasıl değerlendirilmesi gerektiği konusunda analiz yapmak amacıyla hazırlanmıştır.

References

  • TC Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı genel Müdürlüğü Bulaşıcı Hastalıklar ve Erken Uyarı Dairesi Başkanlığı. Sifiliz İstatistik. Erişim: https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/bulasici-hastaliklar/sifiliz/sifiliz-liste/sifiliz-istatistik.html Erişim tarihi: 09.12.2021
  • World Health Organization. Sexually transmitted infections(STIs). Key facts. Erişim: https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/sexually-transmitted-infections-(stis) Erişim tarihi: 09.12.2021
  • World Health Organization. The Global health Observatory. Erişim: https://www.who.int/data/gho/data/themes/topics/topic-details/GHO/data-on-syphilis Erişim tarihi: 09.12.2021

Lessons for Publıc Health students: What a chart think, example of Syphılıs

Year 2022, , 272 - 275, 05.08.2022
https://doi.org/10.20518/tjph.1054125

Abstract

A large number of information, documents and statistics are used in scientific studies. How to use the information obtained is evaluated within the scope of evidence-based medicine practices. However, this article has been prepared in order to analyze how a field-specific knowledge should be evaluated.

References

  • TC Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı genel Müdürlüğü Bulaşıcı Hastalıklar ve Erken Uyarı Dairesi Başkanlığı. Sifiliz İstatistik. Erişim: https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/bulasici-hastaliklar/sifiliz/sifiliz-liste/sifiliz-istatistik.html Erişim tarihi: 09.12.2021
  • World Health Organization. Sexually transmitted infections(STIs). Key facts. Erişim: https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/sexually-transmitted-infections-(stis) Erişim tarihi: 09.12.2021
  • World Health Organization. The Global health Observatory. Erişim: https://www.who.int/data/gho/data/themes/topics/topic-details/GHO/data-on-syphilis Erişim tarihi: 09.12.2021
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Letter to the Editor
Authors

Gamze Çan 0000-0002-7065-649X

Coşkun Bakar 0000-0002-5497-2759

Publication Date August 5, 2022
Submission Date January 6, 2022
Acceptance Date March 6, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Çan, G., & Bakar, C. (2022). Halk Sağlığı öğrencileri için dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği. Turkish Journal of Public Health, 20(2), 272-275. https://doi.org/10.20518/tjph.1054125
AMA Çan G, Bakar C. Halk Sağlığı öğrencileri için dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği. TJPH. August 2022;20(2):272-275. doi:10.20518/tjph.1054125
Chicago Çan, Gamze, and Coşkun Bakar. “Halk Sağlığı öğrencileri için Dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği”. Turkish Journal of Public Health 20, no. 2 (August 2022): 272-75. https://doi.org/10.20518/tjph.1054125.
EndNote Çan G, Bakar C (August 1, 2022) Halk Sağlığı öğrencileri için dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği. Turkish Journal of Public Health 20 2 272–275.
IEEE G. Çan and C. Bakar, “Halk Sağlığı öğrencileri için dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği”, TJPH, vol. 20, no. 2, pp. 272–275, 2022, doi: 10.20518/tjph.1054125.
ISNAD Çan, Gamze - Bakar, Coşkun. “Halk Sağlığı öğrencileri için Dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği”. Turkish Journal of Public Health 20/2 (August 2022), 272-275. https://doi.org/10.20518/tjph.1054125.
JAMA Çan G, Bakar C. Halk Sağlığı öğrencileri için dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği. TJPH. 2022;20:272–275.
MLA Çan, Gamze and Coşkun Bakar. “Halk Sağlığı öğrencileri için Dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği”. Turkish Journal of Public Health, vol. 20, no. 2, 2022, pp. 272-5, doi:10.20518/tjph.1054125.
Vancouver Çan G, Bakar C. Halk Sağlığı öğrencileri için dersler: Bir grafiğin düşündürdükleri, Sifiliz örneği. TJPH. 2022;20(2):272-5.

13955                                        13956                                                             13958                                       13959                                        28911


TURKISH JOURNAL OF PUBLIC HEALTH - TURK J PUBLIC HEALTH. online-ISSN: 1304-1096 

Copyright holder Turkish Journal of Public Health. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International LicenseCreative Commons License