İnternet
medyası ve sosyal medya, kurumsal iletişim sürecinde de kullanılmaya
başlanmıştır. Bunun temel nedeni internet medyası ve sosyal medyanın kimi
sınırsız olanaklara sahip olmasıdır. Kurumsal itibar; iş ve medya çevrelerinin
odağında olduğu kadar, geniş bir
akademik disiplin tarafından da ilgi gören bir araştırma konusudur. Kurumsal
itibar,
kısaca paydaşların kurumun
dürüstlüğü, imajı, kimliği, değerleri, inançları ve diğer konulardaki yargıları
olarak tanımlanabilir. İtibar, kurumların sahip olduğu en önemli soyut
değerdir.
Rakiplerinden
faklı olmak isteyen işletmelerin marka
imajlarını da farklılaştırmaları gerekmektedir. Kurumlar, markalaşma ve itibar yönetiminde sosyal
medyanın kullanımından kimi faydalar sağlarlar. Sosyal medya kurumun imajını ve
kimliğini güçlendirebilir ve kurum için bir statü sembolü olabilir. Kurumlar
hedef kitleleri ile sosyal medya aracılığı ile iletişim kurabilirler.İşletmelerin
sosyal medya içerikleri, hem markalaşma
hem de itibar yönetimini destekleyebilecek biçimde oluşturulmalıdır. Bu
nedenle, kurumsal iletişim sürecinde sosyal medya kullanılırken, abartılı ve
yönlendirici bilgi verilmemeli ve gerçeklerin kısa zamanda gün yüzüne çıkacağı
unutulmamalıdır. Bunun yanı sıra kurumsal olarak
markalaşmak isteyen işletmeler birlikte çalıştıkları desteklerine ihtiyaç
duydukları hedef kitleleri iyi tanımalıdır. Sosyal medya kullanım stratejilerinde kurum
yöneticilerin algılanma biçimleri ve imajları ve kendi kişisel sosyal medya
hesaplarından yaptıkları paylaşımlar da oldukça önem taşımaktadır Özetle; itibar yönetimi, kurumsal marka imajı ve
sosyal medya platformları birbirleriyle yakından bağlantılı olan, işletmeler
tarafından planlanıp, yönetilmesi gereken kavramlardır. Bu çalışmada sosyal
medyanın kurumsal markalaşma sürecinde itibar yönetimine olan etkileri
incelenmiştir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |