The aim of this research is to examine the opinions of the fourth grade students in elementary school aimed at conscious and safe use of the internet. The research was carried out with a case study from qualitative research patterns. 100 students attending the fourth grade of primary school participated in the study. The data obtained from the participants were collected through a questionnaire consisting of ten questions. The data of the research was analyzed by descriptive analysis technique. According to the results of the research, it was determined that the vast majority of students had an internet connection in their home and they entered the internet in their rooms with their mobile phones. In addition, it has been determined that students make use of the internet for research and lesson purposes, some students have awareness of some students that all information on the internet is not correct and some do not have this information and they seek help from their families the most.
Bu araştırmanın amacı internetten bilinçli ve güvenli faydalanmaya yönelik ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ile yapılmıştır. Araştırmaya ilkokul dördüncü sınıfa devam eden 100 öğrenci katılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler on sorudan oluşan anket ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun evinde internet bağlantısının olduğu ve internete cep telefonları ile kendi odalarında giriş yaptıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin internetten araştırma ve ders amaçlı faydalandıkları, bazı öğrencilerin internette yer alan her bilginin doğru olmadığına yönelik farkındalığa sahip oldukları, bazılarının ise bilgi sahibi olmadıkları ve bu konuda en çok ailelerinden yardım istedikleri tespit edilmiştir.
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencileri Güvenli İnternet İnternetten Bilinçli ve Güvenli Faydalanma
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |