Yetişkinler, yaşamları boyunca pek çok formel öğrenme etkinliğine katılırlar. Yetişkinlerin katıldığı formel öğrenme etkinliklerinden biri olan Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı (PFESP), öğretmenlik mesleği için gerekli mesleki becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yetişkin eğitimi programıdır. Bu çalışmanın amacı, yetişkin öğrenenlerin bir yetişkin eğitimi programı olan PFESP’ye katılma davranışları ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Bu çalışma nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni ile yürütülmüştür. Araştırmada, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda geliştirilen ve iki bölümden oluşan görüşme formu, yetişkin öğrenenlere uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi tekniği ile belirlenmiştir ve araştırma grubu, programa katılan 69 yetişkin öğrenenden oluşmuştur. Yetişkin öğrenenlerin programa katılmalarında dışsal beklentiler, mesleki ilerleme ve eğitimsel hazırlık etkenleri belirleyici olmuştur. Yetişkin öğrenenlerin programdan beklentilerinin ilk iki sırasında eğitimsel hazırlık ve mesleki ilerleme yer alırken, bilişsel ilgi, dışsal beklentiler ve iletişim becerilerini geliştirmek diğer beklentiler arasında yer almıştır. Araştırma bulguları, genç yetişkinlerin bir yetişkin eğitimi programı olan PFESP'ye katılma davranışında ve programdan beklentilerinde pek çok nedenin belirleyici olduğunu ortaya çıkarmıştır. PFESP'nin yetişkin öğrenme ilkelerine ve yetişkin öğrenenlerin beklentilerine göre planlanması ve yürütülmesi, programın amaçlarına katkıda bulunmasının yanında yetişkinler için olumlu bir öğrenme ortamının oluşmasını sağlayacaktır.
genç yetişkinler yetişkin eğiitmi yetişkin öğrenmesi katılma pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı (PFESP)
Adults participate in many formal learning activities throughout their life. Certificate Program on Pedagogical Formation (CPPF), one of the formal learning activities participated by adults, is an adult education program that aims to provide the professional skills, necessary for the teaching profession. The purpose of this study is to determine the views of adult learners about their participation in CPPF, which is an adult education program. This study was conducted with the phenomenological design, one of the qualitative research designs. In the research, semi-structured interview form was used as data collection tool. The interview form, which was developed in line with the purpose of the research and consisted of two parts, was applied to adult learners. Descriptive and content analysis methods were used in the analysis of the research data. The study group was determined using the typical case sampling technique, one of the purposeful sampling methods, and the research group consisted of 69 adult learners participating in the program. External expectations, professional advancement and educational preparation factors were determinant in the participation of adult learners in the program. While educational preparation and professional advancement were the first two rows of adult learners' expectations from the program, cognitive interest, external expectations and improving communication skills were among other expectations. Research findings reveal that many reasons are determinant in the participation and expectations of young adults to participate in CPPF, an adult education program. Planning and executing the CPPF according to adult learning principles and the expectations of adult learners will contribute to the goals of the program as well as create a positive learning environment for adults.
young adults adult education adult learning participation certificate program on pedagogical formation (CPPF)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |