Review
BibTex RIS Cite

COVID-19 SÜRECİNDE YÜZ MASKESİ KULLANMANIN YÜZ YÜZE İLETİŞİME YANSIMALARI

Year 2021, , 260 - 268, 25.02.2021
https://doi.org/10.30520/tjsosci.875614

Abstract

Günlük hayatımızda karşılaştığımız yüz ifadelerinin birçoğunun temel duygusal kategorilere ait olmasa da bunları sıklıkla yorumlayabilmemizdir. Birinden belirli bir tür tepki almak veya hatta onu istediğimiz konuda ikna etmek için yüz ifadelerini kasıtlı olarak kullanabiliriz. İfadeler, sözlü olmayan karmaşık bir iletişim sisteminin parçası olduğu için kültürden kültüre değişebilse de üzüntü, kızgınlık, mutluluk ve benzeri yüz ifadeleri evrenseldir. Yüz ifadeleri yüz yüze iletişimin en önemli avantajlarından biridir. Yüz ifadeleri sayesinde karşımızdakinin ne düşündüğünü, hissettiğini anlayabilir ve bu sayede daha etkili iletişim kurabiliriz. COVID-19 salgını ile hem kendi hayatımızı hem de başkalarını hayatını korumak için sosyal ortamlarda taktığımız maskeler yüzün orta ve alt kısımlarını kapatmaktadır. Etkili bir iletişimde hayati bir rolü olan yüz ifadelerinin çoğunu göremediğimiz bu süreçte iletişim süreçlerimiz etkilenmiştir. Araştırmada veri toplama yolu olarak, "belge tarama - literatür tarama" yönteminden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda biliş, bilişsel sistem, yüz tanıma, yüz yüze iletişim kavramlarının COVID-19 pandemisi sürecinde nasıl etkilendiği incelenmiştir. Çalışma sonucunda COVID-19 sürecinde iletişim biçimlerimizde değişiklik olduğu irdelenmiştir.

References

  • Adolphs R. (2003). Cognitive neuroscience of human social behaviour. Nat Rev Neurosci, 4:165-178.
  • Allison T, Puce A, & McCarthy G. (2000). Social perception from visual cues: Role of the STS region. Trends Cogn Sci, 4:267-278.
  • Berger CR, & Battista PD. (1993). Communication failure and plan adaptation: if at first you don't succeed, say it louder and slower. Commun Monogr, 60:220-238.
  • Bruce, V, & Young, AW. (2012). Face perception. New York: Psychology Press.
  • Bruce V, & Young AW. (1986). Understanding face recognition. British Journalof Psychology, 77, 305-327.
Year 2021, , 260 - 268, 25.02.2021
https://doi.org/10.30520/tjsosci.875614

Abstract

References

  • Adolphs R. (2003). Cognitive neuroscience of human social behaviour. Nat Rev Neurosci, 4:165-178.
  • Allison T, Puce A, & McCarthy G. (2000). Social perception from visual cues: Role of the STS region. Trends Cogn Sci, 4:267-278.
  • Berger CR, & Battista PD. (1993). Communication failure and plan adaptation: if at first you don't succeed, say it louder and slower. Commun Monogr, 60:220-238.
  • Bruce, V, & Young, AW. (2012). Face perception. New York: Psychology Press.
  • Bruce V, & Young AW. (1986). Understanding face recognition. British Journalof Psychology, 77, 305-327.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İpek Okkay 0000-0002-7107-2832

Fatih Bal 0000-0002-9974-2033

Publication Date February 25, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Okkay, İ., & Bal, F. (2021). COVID-19 SÜRECİNDE YÜZ MASKESİ KULLANMANIN YÜZ YÜZE İLETİŞİME YANSIMALARI. The Journal of Social Science, 5(9), 260-268. https://doi.org/10.30520/tjsosci.875614