Bu araştırmada İngiltere’de yaşayan Türk Müslüman gençlerinin dindarlık düzeyleri ile ahlâkî olgunluk düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Böylece dindarlık ve ahlâkî olgunluk arasındaki ilişki farklı bir toplum ve kültür yapısında değerlendirilerek ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini İngiltere’deki lise, yüksekokul ve üniversiteye devam eden öğrenciler, örneklemini ise Londra şehrinde yaşayan toplam 475 Türk - Müslüman genç oluşturmuştur. Araştırma, tarama yöntemi ve anket tekniği ile gerçekleştirilen korelasyonel türden nicel bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Dindarlık Ölçeği” ve “Ahlakî Olgunluk Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılacak ölçme araçları vasıtasıyla elde edilecek ham verilerin hem girilmesinde hem de farklı istatiksel tekniklerle analiz edilmesinde SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken frekans dağılımı, aritmetik ortalama, t-testi, korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda İngiltere’de yaşayan Türk Müslüman gençlerin cinsiyetlerine göre ahlaklı olgunluk düzeylerinde anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Diğer taraftan gençlerin yaş, eğitim ve aile gelir düzeyleri ile ahlâkî olgunluk seviyeleri arasında pozitif yönde ve istatiksel olarak anlamlılık derecesinde ilişkiler olduğu görülmüştür. Araştırmada, İngiltere’deki Türk - Müslüman gençlerin dindarlık düzeylerinin yüksek ve ahlâkî olgunluk düzeylerinin ortanın üstünde olduğu bulgulanmıştır. Yine İngiltere’deki gençlerin genel dindarlık ve dindarlığın boyutlarındaki düzeyleri, öznel dindarlık algısı ve öznel aile dindarlığı ile ahlâkî olgunluk seviyeleri arasında yüksek derecede ve pozitif yönde bir ilişki olduğu görülmüştür. Son olarak, İngiltere’de yaşayan Türk - Müslüman gençlerin ahlâkî olgunluk düzeylerini dinî bilgi, dinî ibadet, yaş ve aile gelir düzeylerinin anlamlı bir şekilde yordadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |