In line with modern marketing understanding, firms perform various applications to slam to the competitors and to influence the consumers. Design of environment in which goods and services are presented to consumers through a way influencing them to buy those products is one of these applications. Consumers are exposed to many exhorters that can affect their perception from the moment they enter the store. Perceived stimulus through five sense organs such as visual, auditory, touch and feel, smell, taste in the store play a role in consumers' store choice and purchasing decision process. Within this framework in this study, by considering the five sense organs the factors that constitute the classified store atmosphere were investigated.
Modern pazarlama anlayışı paralelinde işletmeler rakiplerine fark atabilmek ve tüketicilerini etkileyebilmek için çeşitli uygulamalar yapmaktadır. Mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulduğu ortamların, onları etkileyip satın almaya yönlendirecek şekilde dizayn edilmesi bu uygulamalardan biridir. Tüketiciler mağazaya girdikleri andan itibaren algılamalarını etkileyebilecek birçok uyarana maruz kalmaktadırlar. Mağaza içindeki görsel, işitsel, dokunma ve hissetme, koku, tat gibi beş duyu organı aracılığıyla algılanan uyaranlar tüketicilerin mağaza tercihinde ve satın alma karar sürecinde rol oynamaktadır. Bu kapsamda çalışmada beş duyu organı dikkate alınarak sınıflandırılmış mağaza atmosferini oluşturan faktörler ele alınarak incelenmiştir.
Subjects | Social |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : December 15, 2017 |
Bibtex | @research article { tjsosci360140,
journal = {The Journal of Social Science},
issn = {},
eissn = {2587-0807},
address = {thejournalofsocialscience@gmail.com},
publisher = {Cenk AKSOY},
year = {2017},
volume = {1},
pages = {94 - 103},
doi = {10.30520/tjsosci.360140},
title = {MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ},
key = {cite},
author = {Bozpolat, Ceylan}
} |
APA | Bozpolat, C . (2017). MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ. The Journal of Social Science , 1 (2) , 94-103 . DOI: 10.30520/tjsosci.360140 |
MLA | Bozpolat, C . "MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ". The Journal of Social Science 1 (2017 ): 94-103 <https://dergipark.org.tr/en/pub/tjsosci/issue/32980/360140> |
Chicago | Bozpolat, C . "MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ". The Journal of Social Science 1 (2017 ): 94-103 |
RIS | TY - JOUR T1 - MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ AU - Ceylan Bozpolat Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.30520/tjsosci.360140 DO - 10.30520/tjsosci.360140 T2 - The Journal of Social Science JF - Journal JO - JOR SP - 94 EP - 103 VL - 1 IS - 2 SN - -2587-0807 M3 - doi: 10.30520/tjsosci.360140 UR - https://doi.org/10.30520/tjsosci.360140 Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 The Journal of Social Science MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ %A Ceylan Bozpolat %T MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ %D 2017 %J The Journal of Social Science %P -2587-0807 %V 1 %N 2 %R doi: 10.30520/tjsosci.360140 %U 10.30520/tjsosci.360140 |
ISNAD | Bozpolat, Ceylan . "MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ". The Journal of Social Science 1 / 2 (December 2017): 94-103 . https://doi.org/10.30520/tjsosci.360140 |
AMA | Bozpolat C . MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ. TJSS. 2017; 1(2): 94-103. |
Vancouver | Bozpolat C . MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ. The Journal of Social Science. 2017; 1(2): 103-94. |