Ülkelerin çıkardıkları yasal düzenlemelerin etkisi ile
ürün yerleştirme, ticari iletişim, çalışmalarında sıklıkla kullanılmaktadır.
Ürün yerleştirme, markalı bir ürünü kitleleri etkilemeye yönelik, planlı ve
göze batmayacak şekilde, film veya televizyon programının içine ürün mesajının
yerleştirilmesi olarak tanımlanmaktadır. Sinema ile başlayan ürün yerleştirme,
günümüzde aktif olarak, görsel medya araçlarında kullanılmaktadır. Sinema
salonlarında belirli bir izleyici kitlesine ulaşmaktadır. Video oyunları,
diziler, televizyon programları ile çok daha fazla kitleye, kreatif ürün
yerleştirme uygulamalarıyla ulaşmak mümkündür. Reklam veren açısından, ürün
yerleştirmenin birçok avantajı vardır. Tüketiciye ürünün günlük yaşamda nasıl
kullanıldığını göstermesi, gerçeklik duygusu yaratması, ünlü oyuncuların
markayı kullanarak markaya prestij kazandırmasıdır. Ürünün yerleştirildiği
programın değişik ülke ve kanallarda, değişik zamanlarda, tekrar tekrar
gösterilme olanağı firmanın ürün satışlarını arttırmaktadır. Apple, ürün
yerleştirmeyi efektif kullanan şirketlerin başında gelmektedir. IPhone da Apple
ürünlerinden olup, ürün yerleştirme olarak kullanılmaktadır.
Product placement may be defined as showing a product in movies in its natural usage for the aim of advertisement. It's always been a very efficient way to introduce a product in movies within the regulatory rules that varies from country to country. Although it has started with movies, nowadays it is actively used by all visual media such as video games, television show and serials. As it is only possible to reach a limited group of people in cinemas, it is possible to reach a wider group with this media.
Product placement in movies has also the advantage of showing the product used by the famous stars in that movie. Many people will assume that they are also using it in their daily life. This advertisement method also carries the advantage of to be shown in different channels and different countries again and again when the serials and movies are sold abroad. Apple takes place at the top levels of companies who are active in product placement advertisements. Apple is their product that they advertise using this method.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 3 |