Research Article
BibTex RIS Cite

ÇOCUK DERGİLERİYLE İLGİLİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Year 2020, Volume: 4 Issue: 7, 275 - 283, 28.02.2020
https://doi.org/10.30520/tjsosci.649350

Abstract

Bu araştırmada YÖK(Ulusal Tez Merkezi) veri tabanına kayıtlı olan
çocuk dergileriyle ilgili hazırlanmış lisansüstü tezler incelenmiştir. Bu
tezlerin incelenmesinde doküman incelemesi tekniğinden faydalanılmıştır.
Araştırma sonucuna göre yıllara
göre yapılan yüksek lisans tezlerinin sayısı doktora tezlerinin üç katı olduğu,
en fazla doktora tezinin Ankara Üniversitesinde, yüksek lisans tezinin Sakarya
Üniversitesinde ve enstitü olarak ise en fazla tezin sosyal bilimler enstitülerinde
hazırlandığı tespit edilmiştir. Araştırmacıların cinsiyetine göre çoğunlukla erkeklerin
doktora tezleri, kadınların ise yüksek lisans tezleri hazırladığı, en fazla
tezin eğitim öğretim alanında, doküman incelemesi yönteminden yararlanarak
belli bir döneme ait çocuk dergileriyle ve belli bir çocuk dergisinin yayımlanan
farklı sayılarıyla ilgili yapıldığı saptanmıştır.

References

  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni (2. baskı) (Çev. S.B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Dedeoğlu, H. (2015).İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri, M. Gönen (Editör) Çocuk edebiyatı (ss.285-303)(3. baskı) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Demiryürek, G.(2012). TRT çocuk dergisi’nin yapısal özellikler bakımından değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 1017-1034. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/48698/619580.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Kırcaali, İftar, G. (2005). “Sosyal Bilimler Araştırmalarını Değerlendirme Ölçütleri”. Yayımlanmamış Araştırma Raporu.
  • Kolaç, E. (2008). İlkokuma yazma alanında yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 02-04 Mayıs 2008, Çanakkale.
  • Oğuzkan, A. F.(2000). Ülkemizde çocuk dergiciliği ne zaman başlamış ve nasıl gelişme göstermiştir? M. R. Şirin (Hazırlayan), 99 soruda çocuk edebiyatı (ss. 243-245)(3. Baskı), İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Oğuzkan, A. F.(2006). Çocuk edebiyatı: yerli ve yabancı yazarlardan örnekleriyle, Ankara: Anı Yayınları.
  • Tanrıkulu, F. (2014). Medya okuryazarlığı bağlamında çocuk dergileriyle zenginleştirilmiş Türkçe dersinin etkililiği: Bir eylem araştırması. (Yayınlanmamış doktora tezi) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • T. D.K. (2019). Güncel Türkçe sözlük. http://tdk.gov.tr/
  • Yılar, Ö.(2011). Çocuk yayınları. Ö. Yılar ve L. Turan (Editör) Eğitim fakülteleri için çocuk edebiyatı. (ss.37-52)(3. baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, C., Okur, A., Arı, G. & Yılmaz, Y. (2010). Yeni öğretim programına göre kuramdan uygulamaya Türkçe öğretimi, (3. baskı)Ankara: Pegem A.
Year 2020, Volume: 4 Issue: 7, 275 - 283, 28.02.2020
https://doi.org/10.30520/tjsosci.649350

Abstract

References

  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni (2. baskı) (Çev. S.B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Dedeoğlu, H. (2015).İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri, M. Gönen (Editör) Çocuk edebiyatı (ss.285-303)(3. baskı) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Demiryürek, G.(2012). TRT çocuk dergisi’nin yapısal özellikler bakımından değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 1017-1034. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/48698/619580.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Kırcaali, İftar, G. (2005). “Sosyal Bilimler Araştırmalarını Değerlendirme Ölçütleri”. Yayımlanmamış Araştırma Raporu.
  • Kolaç, E. (2008). İlkokuma yazma alanında yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 02-04 Mayıs 2008, Çanakkale.
  • Oğuzkan, A. F.(2000). Ülkemizde çocuk dergiciliği ne zaman başlamış ve nasıl gelişme göstermiştir? M. R. Şirin (Hazırlayan), 99 soruda çocuk edebiyatı (ss. 243-245)(3. Baskı), İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Oğuzkan, A. F.(2006). Çocuk edebiyatı: yerli ve yabancı yazarlardan örnekleriyle, Ankara: Anı Yayınları.
  • Tanrıkulu, F. (2014). Medya okuryazarlığı bağlamında çocuk dergileriyle zenginleştirilmiş Türkçe dersinin etkililiği: Bir eylem araştırması. (Yayınlanmamış doktora tezi) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • T. D.K. (2019). Güncel Türkçe sözlük. http://tdk.gov.tr/
  • Yılar, Ö.(2011). Çocuk yayınları. Ö. Yılar ve L. Turan (Editör) Eğitim fakülteleri için çocuk edebiyatı. (ss.37-52)(3. baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, C., Okur, A., Arı, G. & Yılmaz, Y. (2010). Yeni öğretim programına göre kuramdan uygulamaya Türkçe öğretimi, (3. baskı)Ankara: Pegem A.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Metin Bozkurt 0000-0002-7988-1685

Publication Date February 28, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 7

Cite

APA Bozkurt, M. (2020). ÇOCUK DERGİLERİYLE İLGİLİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. The Journal of Social Science, 4(7), 275-283. https://doi.org/10.30520/tjsosci.649350