Withthetechnology age,life hasstarted toflowmuch faster.While trying tokeep pacewiththisrapidflow, sometimes you canbecomevery bored withthe necessary jobs, tasks,etc. inthefields of everyday life.This leads to poorperformance.The best way to findasolution to thisproblem is gamification. Gamificationnotonly helps you to perform atasksbutalso increasetheperformanceto thehighestlevel.Gamification,whichcan beusedinevery field, has also startedtobe appliedinthe field of librarianshiprecently.By makingthe operations inlibrariesenjoyable,theperformance of libraries is greatlyimprovedbygamification. Inthis paper itis researchedandexplainedthat the meaning of gamification, its usedperiod,its feature and applicationsofgamification in libraries. Weaddedsomeapplicationexamplesinthe paper
Teknoloji çağıyla birlikte hayat çok daha hızlı akmaya başlamıştır. Bu hızlı akışa ayak uydurmaya çalışılırken günlük yaşamda yapılması gereken işler, görevler, vb. bazen çok sıkıcı hale gelebilmekte, bu da performans düşüklüğüne neden olmaktadır. Bu soruna çözüm bulmanın en iyi yolu oyunlaştırmadır. Oyunlaştırma hayatın içindeki görevleri yerine getirirken eğlenmeyi sağlamakla kalmayıp, görevlerdeki performansı en üst düzeye çıkarmaktadır. Her alanda uygulanabilen oyunlaştırma kütüphanecilik alanında da uygulanmaya başlamıştır. Oyunlaştırma, kütüphanelerdeki uygulamaları eğlenceli hale getirerek kütüphanelerin verimliliğini artırmakta son derece etkili olmaktadır. Bu çalışmada oyunlaştırmanın ne olduğu, ne zaman ortaya çıktığı, ne işe yaradığı ve kütüphanelerdeki oyunlaştırma uygulamaları işlenmiş; örnekler verilmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.