A toy library isaplacethat brings together the conceptsofgame-toy-book under the same roof. Thesethreeconcepts arethought to be a strategictoolthatattractstheinterestand attentionofadults, especiallychildren, and will createawareness ofbooks and librariesin themselves. Thehistory oftoy libraries emergedwiththeaim ofencouragingchildrenand parentsto use thelibrarythroughgamesand toysand the abilityto readbooks continuouslythroughout life. The history of toylibraries goes backto 2004inTurkey,amongthose, Ankara ToyLibrary AOK was opened in 2012. Inthisstudy,theestablishmentand promotion of toylibraries inTurkey and in particularthe AOKare mentioned.At the same time,the importance of encouraging children toreadbooks and acquiringanddevelopingreading habits through these institutionsis mentioned. TheAOKbeing prominent in this area,with its volunteer groups,aims andactivities,is a colorful andanimatedformation,thatincorporates the trilogyofgames, toys andbooks andcontinues to work effectively in Turkey since 2012.. Itis thought thatit is necessary toincrease the recognition of these andsimilarformations throughoutTurkey and tospreadtheactivities in awidergeographicalarea and thisisperceivedas fulfilling an importantresponsibilityfor toylibrariesand AOK in Turkey
Oyuncak kütüphanesi, oyun-oyuncak-kitap kavramlarını aynı çatı altında bir araya getiren bir oluşumdur. Adı geçen üç kavram ise, başta çocuklar olmak üzere yetişkinlerin de ilgi ve dikkatini çeken, kendilerinde kitap ve kütüphaneye karşı farkındalık oluşturacak stratejik bir araç olarak düşünülmektedir. Çocukları ve ebeveynleri oyun ve oyuncak aracılığı ile kütüphane kullanımına özendirme ve kitap okuma etkinliğini yaşam boyu sürekli kılma amacı ile ortaya çıkan oyuncak kütüphanelerinin Türkiye geçmişi 2004, konu kapsamında özellikle değinilen Ankara Oyuncak Kütüphanesi’nin AOK geçmişi ise 2012 yılına dayanmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye genelindeki oyuncak kütüphanelerinin ve özelde AOK’nin kuruluşu ve tanıtımlarına değinilmektedir. Aynı zamanda bu kurumlar aracılığı ile çocukların kitap okumaya yönlendirilmesi, okuma alışkanlığının kazanılması ve geliştirilmesinin önemine değinilmektedir. Türkiye’de 2012 sonrası etkin bir şekilde çalışmalarını sürdüren ve gönüllü çalışan grubu, amaçları, faaliyetleri ile Türkiye’de bu alanda öne çıkan AOK’ye, oyun, oyuncak ve kitap üçlemesini bünyesinde barındıran renkli ve hareketli bir oluşum olması ve süreklilik ilkesinden ayrılmayan tutumu nedeniyle özellikle dikkat çekilmektedir. Bu ve benzeri oluşumların Türkiye genelinde tanınırlığının artırılması, faaliyetlerinin daha geniş bir coğrafyada yaygınlaştırılması gerektiği düşünülmekte olup Türkiye’deki oyuncak kütüphaneleri ve AOK ile ilgili bu yazının kaleme alınması önemli bir sorumluluğun yerine getirilmesi olarak algılanmaktadır.
Okuma alışkanlığı kütüphane kullanma alışkanlığı oyuncak kütüphanesi Ankara Oyuncak Kütüphanesi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 31 Issue: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.