In recentyears, thenumberof peoplewho wantto becomeassociate professors inthe field of Information andRecords Managementhas increasedwithout attendinganystage suchasundergraduate, graduateandpostgraduate.Takingthetitle of associate professor, oneof themost important stages ofacademiclife,inanacademicdiscipline where thereis no education doesnotseemveryunderstandable. Inthefieldof InformationandRecordsManagement, itwillbeimportantto makesomejointdecisionsinthis regard.Havingacommon attitudeinthis regardwill create somedrawbacks for tomorrow; at least I think that itwill be meaningful forthose whowillapply ascandidatesfor this position in thisfieldtoknowthecriteria. Most importantly,inanenvironment272OkuyucuMektupları /Reader Letterswherethe qualitative value ofuniversities becomes unclear,thefield of Informationand RecordsManagementwillbe awayfrom this complexity for a while
Son yıllarda Bilgi ve Belge Yönetimi alanında lisans, yüksek lisans ve doktora gibi hiçbir aşamaya katılmadan bu alanda doçent olmak isteyenlerin sayısı artmış bulunmaktadır. Akademik yaşamın en önemli aşamalarından birisi olan doçentlik unvanını hiçbir eğitimi olmadığı akademik bir disiplinde almak çok anlaşılır görünmemektedir. Bilgi ve Belge Yönetimi alanında bu konuda bir takım ortak kararlar almak önemli olacaktır. Bu konuda ortak bir tutumun olmaması yarın için sakıncalar yaratabileceği gibi, en azından bu alana doçent adayı olarak başvuracak kişilerin ölçütleri bilmesi açısından anlamlı olacağı kanısındayım. En önemlisi de üniversitelerin niteliksel değerlerinin belirsizleştiği bir ortamda Bilgi ve Belge Yönetimi alanı bir süre daha bu karmaşadan uzak kalacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 31 Issue: 2 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.