Teachers play a key role in raising individuals equipped with literacy skills that societies need in the 21st century. Therefore, teacher candidatesshould be equipped with such skillsfirst. Thusthose programsthat aimto help teacher candidates gain these skillsshould be included in the curriculums of education faculties. Based on this framework, the aim of the study is to both reveal if the information literacy program is considered in both national policies, in laws and in teacher qualification and also determine the existence of information literacy program in departments of educations' teacher training curriculum. For this purpose, qualitative research approaches have been utilized in the study for determining the existing situation. The data is collected from documentsof laws, national policiesand action plans, national education council decisions, teacher competencies which were produced by Ministry of Education of both Turkey and Turkish Republic of Northern Cyprus TRNC and other related institutions and ministries and missions and programs of primary sources of governmental and foundation universities including education faculties in Ankara-Turkey and TRNC. Content analysis method was used to analyze the data. The analysisshowed that information literacy education is not addressed sufficientlyboth in Turkeyand TRNC in teacher education programs, there is a lack of awareness on information literacy education program in the education faculties. At the end of this study, evaluation of the obtained data was made and suggestions were made for future researches
21. Yüzyılda toplumların gereksinim duyduğu bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip bireylerin yetiştirilmesinde öğretmenler kilit rol oynamaktadır. Bu doğrultuda öncelikle öğretmen adaylarının bu becerilerle donatılmış olarak yetişmeleri gereklidir. Bu nedenle öğretmen adaylarına bu becerilerin kazandırılmasının hedeflendiği eğitim programlarının eğitim fakültelerinin müfredatında yer alması önemli bir koşuldur. Bu çerçevede çalışmanın temel amacı, hem ulusal politikalarda, kanunlarda ve öğretmen yeterliliklerinde bilgi okuryazarlığı eğitiminin ele alınıp alınmadığını veya ne şekilde yer aldığını hem de eğitim fakültelerinin müfredatlarında bilgi okuryazarlığı eğitim programının var olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla çalışmada var olan durumun tespit edilmesinde nitel araştırma yaklaşımlarından yararlanılmıştır. Veriler, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti KKTC Eğitim Bakanlıklarının ve diğer ilgili kurum ve bakanlıkların ürettikleri kanunlar, ulusal politika ve eylem planları, milli eğitim şûra kararları, öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri ve Türkiye’de Ankara örneğinde ve KKTC’de bünyesinde eğitim fakültesi bulunan devlet ve vakıf üniversitelerinin misyonları ve programları ile ilgili birincil dokümanların incelenmesinden elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi ile elde edilen bulgular sonucunda hem Türkiye’de hem de KKTC’de öğretmen yetiştirilmesinde bilgi okuryazarlığı konusunun yeterli düzeyde ele alınmadığı, farkındalığın düşük olduğu ve çalışma kapsamında incelenen eğitim fakültelerinde bilgi okuryazarlığı eğitim programnın bulunmadığı tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda, elde edilen veriler doğrultusunda değerlendirme yapılmış ve gelecekteki araştırmalar için öneriler getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 31 Issue: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.