BibTex RIS Cite

The Projects of Two Different Universtiy Libraries in England

Year 2017, Volume: 31 Issue: 1, 192 - 198, 01.01.2017

Abstract

Torespond tothechangingneedsof the21st century, librariesare changingandmust continuetochange.In a competitive area, librarieseitherhave tobebrave and innovativeorhave to demonstrate theirrelevance, valueand impact to make theircommunity difference. Inthisstudy, informationwasgiven about theprojects oftwodifferentuniverstiy libraries in England.Firstly,Study Happy project ofWarwickUniversityLibrarywasmentioned. With the project,besides the information service whichistraditionaltask of library, by organizingvariousactivities aimedat providinga comfortable learning area for its users. Secondly, ReadsandRightsprojectof Bath SpaUniversitylibrary was expressed.Themainaim oftheprojectis to stimulatethinking andconversations aboutequalityanddiversityandatthe same time about books, reading and libraries

References

  • (2016). Power to support communities, CILIP Update, March, 13
  • Carrnegie UK Trust. Speaking volumes: the impact of public libraries on wellbeing, 2014, 2. Erişim adresi: (http://bit.ly/2cgxRSJ).
  • Maslow, A. (1943). A theory of human motivation. Psychological rewiew, 1943, 50(4), 370-96.
  • We are Warwick. Erişim adresi: http://studentblogs.warwick.ac.uk/postgraduate
  • Warwick the library. Erişim adresi: http://www2.warwick.ac.uk/services/library/students/study-happy veya Twitter, #StudyHappy
  • New economics. Erişim adresi: http://www.neweconomics.org/projects/entry/five-ways-to-well-being

İngiltere’de İki Farklı Üniversite Kütüphanesinin Projeleri

Year 2017, Volume: 31 Issue: 1, 192 - 198, 01.01.2017

Abstract

21.yüzyılın ihtiyaçlarına cevap vermek için kütüphaneler değişiyor. Rekabetçi ortamda kütüphaneler hem cesur ve yenilikçi olmak, hem de kendi topluluklarını farklı kılmak adına ayrıcalıklarını, değerlerini ve etkilerini göstermek zorundadırlar. Bu çalışmada, İngiltere’deki iki farklı üniversite kütüphanesinin projeleri hakkında bilgi verilmektedir. İlk olarak, Warwick Üniversitesi Kütüphanesi’nin WÜK ‘Mutlu Ders Çalışma’ Study Happy projesi anlatılmaya çalışılmıştır. Bu projeyle, kütüphanenin geleneksel görevi olan bilgi verme hizmetinin yanında, çeşitli etkinlikler düzenleyerek, kullanıcılarına rahat bir ders çalışma ortamı sağlama amaçlanmıştır. İkinci olarak, Bath Spa Üniversitesi Kütüphanesi’nin Okumalar ve Haklar Reads and Rights projesi dile getirilmiştir. Bu projeyle, kitaplar ve kütüphaneler eşliğinde eşitlik ve çeşitlilik konularında düşünmeyi ve konuşmayı kamçılamak amaçlanmıştır.

References

  • (2016). Power to support communities, CILIP Update, March, 13
  • Carrnegie UK Trust. Speaking volumes: the impact of public libraries on wellbeing, 2014, 2. Erişim adresi: (http://bit.ly/2cgxRSJ).
  • Maslow, A. (1943). A theory of human motivation. Psychological rewiew, 1943, 50(4), 370-96.
  • We are Warwick. Erişim adresi: http://studentblogs.warwick.ac.uk/postgraduate
  • Warwick the library. Erişim adresi: http://www2.warwick.ac.uk/services/library/students/study-happy veya Twitter, #StudyHappy
  • New economics. Erişim adresi: http://www.neweconomics.org/projects/entry/five-ways-to-well-being
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Muhittin Gürbüz This is me

Publication Date January 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 31 Issue: 1

Cite

APA Gürbüz, M. (2017). İngiltere’de İki Farklı Üniversite Kütüphanesinin Projeleri. Türk Kütüphaneciliği, 31(1), 192-198.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.