Masal, çocuk ya da yetişkin her bireyin yaşamının belli evrelerinde var olan, hayal dünyasına yön veren, bulunduğu durum ve ortamdan başka yerlere götürerek mutluluk, iyilik, dürüstlük, cesaret, başarı gibi elde edilmesi zor duygu ve davranışları düşünsel olarak yaşamasına katkı sağlayan halk edebiyatı ürünüdür. Kültür tarihinde yazılı anlatıma göre çok daha eski bir geçmişe sahip olan masalların bilgi birikimi ile duygu ve düşüncelerin her yaşve kültür düzeyininanlayacağıbiçimde aktarımında önemli bir yerivardır. Yazılı kültür ile birlikte de varlığını ve etkinliğini koruyan masallar, yazılı kültürün altyapısını oluşturma özelliği yanında, sözlü ve yazılı olarak tüm kültürlerin ortak edebi eserleri olarak günümüzde de varlığını ve etkinliğini devam ettirmektedir. Bu yönleriyle, bilgi kaynağı açısından da tüm bilgi merkezi türleri dermelerinin vazgeçilmez ortak unsuru niteliğindedirler.
Tales are the most common and popular examples of the folk literature. They have always been in the lives of children and adults. Arabian Nights that draw the people's attention to read are one of the most popular examples of dream world. In this book, it is aimed that using of book, library and literacy motifs and their conceptual meanings that could not be used in stories in any way have been tried to examine at Arabian Nights. As a result of the study carried out by considering the Arabian Nights, 52 nights that examine the book, reading, writing a book and writing in fiction have been determined. Thus, book, reading and library motifs are between the basic concepts given in the oeuvre. The content of the work is unique and useful for librarians and literati, historians and folklorists and all people.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Library and Information Studies |
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Submission Date | May 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 30 Issue: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.