User education is defined as a whole effort to provide the required knowledge and skills to users by librarians so that users could utilize from library resources and services. No matter what type of libraries, user education is an important part of library activities and/or services. University libraries are also responsible to provide user education in addition to the other services and, user education programs are developed and performed according to their aims by using advanced technologies to meet the users’ needs. The increase of information resources through the electronic means, the possibility of remote access to the library resources and the introduction of Web 2.0 technologies have become compelling factors for facilitating Web-based user education programs.
university libraries user education web-based user education web 2.0 applications library 2.0
Kullanıcı eğitimi, kütüphane kaynak ve hizmetlerinden kullanıcının üst düzeyde yararlanması için gerekli bilgi ve becerilerin kullanıcılara, kütüphaneciler tarafından kazandırılması çabasının tümüdür. Hangi tür kütüphane olursa olsun, kullanıcı eğitimi kütüphane çalışmalarının ve/veya hizmetlerinin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Pek çok hizmetinin yanı sıra, kullanıcı eğitimi vermekle sorumlu olan üniversite kütüphaneleri, tüm üniversite çevresinin kütüphaneden üst düzeyde yararlanabilmesi için kullanıcı eğitimini hem amaçlarına, hem çağın teknolojisine, hem de kullanıcı beklentilerine uygun bir biçimde yerine getirmekle de yükümlüdür. Elektronik ortamda bilgi kaynaklarının artış göstermesi, kütüphane kaynaklarına uzaktan erişim olanağı, Web 2.0 teknolojilerinin kütüphanelere de girmesi ve kullanıcı beklentilerinin bu doğrultuda değişmesi bu ortamlardan yararlanarak Web tabanlı kullanıcı eğitiminin hazırlanması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır.
üniversite kütüphaneleri kullanıcı eğitimi web tabanlı kullanıcı eğitimi web 2.0 uygulamaları kütüphane 2.0
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 27 Issue: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.