Theconceptofinformation literacyhas longbeen debated inthe literature. Becauseitmeans lots ofthingsto lotsof people, there hasbeenadisagreement overthe concept.Therearenumerous definitions of information literacy and theconcept is stillevolving. Thereisresultant ambiguity overthe concept.Theaim ofthisarticle isto clarify themain components of theconceptthroughtananalysis of itsvarious definitions, models,and standartsas well as otherliteracy concepts which areclosely linked to informationliteracy
informationliteracy informationliteracy definitions informationliteracymodels information literacy standards conceptualanalysis
Bilgi okuryazarlığı kavramı literatürde uzun süre tartışılmıştır. Herkes için farklı bir anlam ifade ettiğinden kavram üzerinde fikir ayrılıkları söz konusudur. Bilgi okuryazarlığının çok sayıda tanımı yapılmıştır ve kavram hala evrilmektedir. Sonuç olarak kavramla ilgili bir belirsizlik söz konusudur. Bu makalenin amacı, çeşitli bilgi okuryazarlığı tanımlarnı, modelleri, standartları ve bilgi okuryazarlığı ile yakından ilgili diğer okuryazarlık kavramlarını analiz ederek kavramı oluşturan temel unsurları belirlemektir.
bilgi okuryazarlığı bilgi okuryazarlığı tanımları bilgi okuryazarlığı standartları bilgi okuryazarlığı modelleri kavram analizi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 24 Issue: 4 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.