Thisstudyaims to evaluatethe effects of 100 Essential ReadingApplication which wasputintoeffect bytheMinistry of National Educationof the59th Governmentin 2005 on students'reading habits.In addition,it tries tofind outthe effectoflibraries onthisapplicationin relation to the views of primaryTurkish teachers.A questionnairewasconductedto 141 teachers working in 54primary schoolsin county of Çankaya, MamakandYenimahalle inAnkara.Theresultsshowthat theapplicationis not very successful with respect to themain elements of thestudy.Thefindingsofthe studyalso revealthe teachers' view aboutthe application.Accordingto them, theapplication isnot‘very convenient' and itis notproper to make EssentialReading obligatory forstudentsbecause thisobligation causesthemtodislike the booksin the list.Inaddition,teachersthinkthatstudents donot read100 EssentialReading willinglyandtastefullyandschool librariesandclassroom librariesdonotfunction effectively in this application
Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın MEB , 59. Hükümet döneminde kabul edilen ve 2005 yılında başlatılan 100 Temel Eser Uygulamasının öğrencilerin kitap okuma alışkanlıkları üzerinde etkilerini ve özellikle kütüphane unsurunun bu uygulamadaki işlevini ilköğretim Türkçe öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirilmeyi hedeflemiştir. Çalışma kapsamında Ankara’nın Çankaya, Mamak ve Yenimahalle ilçelerinde 54 ilköğretim okulunda görev yapan 141 öğretmene anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular uygulamanın ele alınan unsurlar açısından genel olarak çok başarılı olmadığını ortaya koymuştur. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, öğretmenler, 100 Temel Eserin öğrenciler için ”çok uygun” olduğunu düşünmemekte, 100 Temel Eserin okutulmasının zorunlu tutulmasını genelde yanlış bulmakta ve bunun öğrencilerde bu eserlere karşı soğukluk yarattığını belirtmektedirler. Onlara göre, öğrencilerin 100 Temel Eseri istek ve zevkle okumamakta, okul kütüphaneleri ve sınıf kitaplıkları 100 Temel Eser Uygulamasında yeterli işlev görememektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 24 Issue: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.