This study aims at presenting guidance to achieve higher levels of media literacyand to transfer this knowledge. In this study, by analyzing the definition, history and development of the media literacy and an important role in the information services is discussed. The dimensions of the media literacy in Turkey areconsidered and general trends are commented. This study on an investigation that was conducted, using case study research with students, at Department of InformationManagement in Hacettepe University. The research was based on the surveymethod,synthesized the results of the investigation. The results of the investigation prove thatlibrarians must have positive leadership for media literacyprograms
Bu çalışmanın amacı medya okur yazarlığı konusunda yeni ufuklar açmak üzere temel bilgileri aktarmayı sağlamaktır. Belirtilen amaç doğrultusunda medya okuryazarlığı tanımlanmış, tarihçe ve gelişim incelenerek medya okuryazarlığının bilgi hizmetlerindeki önemi tartışılmıştır. Türkiye'deki medya okuryazarlığının boyutları irdelenmiş ve genel eğilimler yorumlanmıştır. Yayın incelemelerinin ardından, betimleme yönteminin kullanıldığı araştırmamızda, Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencileriyle yapılan görüşmelerden edinilen veriler değerlendirilmiştir Ulaşılan sonuçlar kütüphanecilerin medya okuryazarlığı programlarında öncülük yapması gerektiğini ortaya çıkarmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 21 Issue: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.