Thepurposeof thisstudyisto putforth thequantitativequalitiesof the Children s Libraries in Turkey between the years 1995-2000in termsofvariousvariables. These librarieswereclosedbybeingturnedover to PublicLibrariesat theendof theyear2000. Collecteddatain thisstudy has beenclassifiedand put intochartsaccordingtotheresearchquestions.Thelatestsituation of theChildren’s Librariesbeforetheywereturnedover to Public Libraries willbediscussed.Besides, thisstudywill be beneficial fortheresearcherswhostudy about children's literature, children's education andlibrarianshipfields by showingtherecentsituationof thechildrenslibraries
Bu araştırmanın amacı, 2000 yılı sonlarında halk kütüphanelerine devredilerek kapatılan Türkiye'deki çocuk kütüphanelerinin 1995—2000 yılları arasındaki niceliksel özelliklerini çeşitli değişkenler açısından ortaya koymaktır. Çocuk kütüphanelerinin Türkiye genelindeki niceliksel özelliklerini ortaya koyan bir çalışma bugüne kadar yapılmamıştır. Bu çalışma ile 2000 yılı sonlarında halk kütüphanelerine devredilen çocuk kütüphanelerinin, devredilmeden önceki son durumu ortaya konulmuştur. Bu çalışmanın ayrıca, çocuk edebiyatı, çocuk eğitimi ve kütüphanecilik alanlarında çalışmalar yapan araştırmacılara, çocuk kütüphanelerinin son durumunu göstermesi bakımından faydalı olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 20 Issue: 2 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.