This paper aims to review the book titled “School Libraries Along with Their Various Dimensions” edited by Güler Demir and Burak Savaş Sarıçoban. School libraries are a genre that has been the subject of special studies in the field of librarianship. This book consists of 7 studies on school libraries. National developments, international studies and innovative services related to school libraries are discussed in the book.
Çakmak, T. ve Eroğlu, Ş. (2020). Zenginleştirilmiş kütüphanelerdeki mevcut durum ve uygulamaların analizi: Ankara’nın Çankaya ilçesindeki 12 okulda gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları. Türk Kütüphaneciliği, 34(1), 3-28. https://doi.org/10.24146/tk.635256
Demir, G. ve Sarıçoban, B. S. (Ed.) (2023). Çeşitli boyutları ile okul kütüphaneleri. İdeal Kültür Yayıncılık. IFLA (2015). Okul kütüphaneleri rehberi. Arıoğlu, S. ve Durukan, A.Y. (Çev.). https://repository.ifla.org/bitstream/123456789/75/1/ifla-school-library-guidelines-tr.pdf
Lance, K. C. (2002, 4 Haziran). The importance of school libraries [Konferans Sunumu]. White House Conference on school libraries. http://cesdlibrary.pbworks.com/f/Lance.pdf
McGrath, K. G. (2015). School libraries and inovation. Knowledge Quest, 43(3), 54-61.
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği (2001, 22 Ağustos). Resmi Gazete (Sayı: 24501). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2001/08/20010822.htm#7
Önal, İ. ve Şenyurt Topçu, Ö. (2013). Eğitimi gerçekleştirmek: öğretim programlarında okul kütüphanelerinin yeri. Bilgi Dünyası, 14(2), 306-328. https://doi.org/10.15612/bd.2013.123
Todd, R. ve Kuhlthau, C. C. (2005). Student learning through Ohio school libraries, part 1: how effective school libraries help students. School Libraries Worldwide, 11(1), 63-88. https://journals.library.ualberta.ca/slw/index.php/slw/article/view/6958/3956
Demir, G. ve Sarıçoban, B. S. (Ed.) (2023). Çeşitli Boyutları ile Okul Kütüphaneleri. İdeal Kültür Yayıncılık. ISBN: 978-625-8375-40-4
Year 2023,
Volume: 37 Issue: 4, 309 - 312, 30.12.2023
Okul kütüphaneleri, kütüphanecilik alanında ulusal ve uluslararası özel olarak çalışmaların yürütüldüğü kütüphane türlerinden biridir. Okul kütüphaneleri, bireylerin çocukluk dönemlerinden itibaren okuma alışkanlığı, doğru bilgi arama davranışlarını edinmesi açısından oldukça büyük bir öneme sahiptir. Aynı zamanda eğitim kurumları olan okulların faaliyetlerini yürütmesinde en önemli destekçisidir. Eğitimin en önemli destekçisi olan okul kütüphaneleri için kütüphanecilik alanında faaliyet gösteren Uluslararası Kütüphane Dernekleri ve Kurumları Federasyonunun (International Federation of Library Associations and Institutions-IFLA) Okul Kütüphane Rehberi uluslararası bağlamda yapılan çalışmalara en iyi örneklerdendir. Ulusal bağlamda yapılan çalışmalarda da Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği örnek gösterilebilir. Literatür incelendiğinde okul kütüphanelerine yönelik birçok makale, tez çalışmasının yapıldığı görülmektedir. Okul kütüphanelerinin tarihi, yönetimi, bilgi hizmetleri, yenilikçi hizmetler, ulusal ve uluslararası çalışmalar gibi çeşitli boyutlarla tek bir kitap altında anlatılması literatür açısından oldukça kıymetli bir çalışmanın ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Çalışmada, kitapta yer alan her bir bölüm tek tek irdelenmektedir.
Çakmak, T. ve Eroğlu, Ş. (2020). Zenginleştirilmiş kütüphanelerdeki mevcut durum ve uygulamaların analizi: Ankara’nın Çankaya ilçesindeki 12 okulda gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları. Türk Kütüphaneciliği, 34(1), 3-28. https://doi.org/10.24146/tk.635256
Demir, G. ve Sarıçoban, B. S. (Ed.) (2023). Çeşitli boyutları ile okul kütüphaneleri. İdeal Kültür Yayıncılık. IFLA (2015). Okul kütüphaneleri rehberi. Arıoğlu, S. ve Durukan, A.Y. (Çev.). https://repository.ifla.org/bitstream/123456789/75/1/ifla-school-library-guidelines-tr.pdf
Lance, K. C. (2002, 4 Haziran). The importance of school libraries [Konferans Sunumu]. White House Conference on school libraries. http://cesdlibrary.pbworks.com/f/Lance.pdf
McGrath, K. G. (2015). School libraries and inovation. Knowledge Quest, 43(3), 54-61.
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği (2001, 22 Ağustos). Resmi Gazete (Sayı: 24501). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2001/08/20010822.htm#7
Önal, İ. ve Şenyurt Topçu, Ö. (2013). Eğitimi gerçekleştirmek: öğretim programlarında okul kütüphanelerinin yeri. Bilgi Dünyası, 14(2), 306-328. https://doi.org/10.15612/bd.2013.123
Todd, R. ve Kuhlthau, C. C. (2005). Student learning through Ohio school libraries, part 1: how effective school libraries help students. School Libraries Worldwide, 11(1), 63-88. https://journals.library.ualberta.ca/slw/index.php/slw/article/view/6958/3956
Değer, M. K. (2023). Demir, G. ve Sarıçoban, B. S. (Ed.) (2023). Çeşitli Boyutları ile Okul Kütüphaneleri. İdeal Kültür Yayıncılık. ISBN: 978-625-8375-40-4. Türk Kütüphaneciliği, 37(4), 309-312. https://doi.org/10.24146/tk.1358488