İzlenim, görünür olma, zihinsel algı gibi anlamlara gelen imaj kavramı günümüz dünyasında büyük önem taşımaktadır. İmaj birçok alana yayılan multidisipliner bir özelliğe sahiptir. Örgüt imajı bu alanlardan biridir. Özellikle artan rekabet ortamı hem ulusal hem de uluslararası örgütleri imaj sahibi olma ve farklılıklarını ön plana çıkarma konusunda tetiklemektedir. Bir örgütün sahip olduğu imaj onun için merkezi rol oynamaktadır. Bu nedenle örgütlerin iyi bir imaja sahip olması ve bu imajı hedef gruplara aktarması gerekmektedir. Öte yandan örgütün üyelerinin imajı da örgüt için oldukça önemlidir. Çünkü hedef grupların örgüt hakkında sahip olduğu bilgiler örgüte yönelik algıların ve izlenimlerin oluşmasına sağlamaktadır. Bu çalışma, İsveç’in NATO’ya üyelik sürecinde Türkiye’nin örgüt içerisindeki imajını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu süreçte NATO ve İsveç’in Türkiye’nin isteklerine karşı tutumları Türkiye’nin örgüt içerisindeki imajına vurgu yapmaktadır. Çalışma İsveç’in NATO üyeliği için başvuruda bulunduğu 18 Mayıs 2022 ile başvurusunun kabul edildiği 7 Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Bu tarih aralığında NATO’nun resmî web sitesinde doküman analizi yapılmıştır. NATO’nun İsveç ve Türkiye ile ilgili açıklamalarından elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu bağlamda, NATO’nun Türkiye’ye yönelik resmî açıklamalarında yer verdiği ifadelerden yola çıkarak Türkiye’nin NATO içerisindeki güçlü bir müttefik olarak algılandığı, diplomatik süreçlerde aktif rol oynadığı ve karar alma süreçlerinde etkili olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak bu çalışma, Türkiye’nin uluslararası bir örgüt içerisindeki imajını değerlendirmek açısından önemli bir katkı sunmaktadır. Araştırmanın sonuçları, Türkiye’nin NATO içindeki rolünü anlamak ve bu rolün örgütün genel stratejik hedeflerine olan etkisini irdelemek için bir çerçeve sunmayı hedeflemektedir.
The concept of image, which means impression, visibility, mental perception, is of great importance in today's world. Image has a multidisciplinary feature that spreads to many fields. Organisation image is one of these fields. Especially the increasing competitive environment triggers both national and international organisations to have an image and to highlight their differences. The image of an organisation plays a central role for it. Therefore, organisations need to have a good image and convey this image to target groups. On the other hand, the image of the members of the organisation is also very important for the organisation. Because the information that the target groups have about the organisation helps the formation of perceptions and impressions towards the organisation. This study aims to examine the image of Turkey within the organisation during Sweden's NATO membership process. In this process, the attitudes of NATO and Sweden towards Turkey's demands emphasise Turkey's image within the organisation. The study covers the period between 18 May 2022, when Sweden applied for NATO membership, and 7 March 2024, when its application was accepted. During this period, a document analysis was conducted on NATO's official website. The data obtained from NATO's statements on Sweden and Turkey were analysed by content analysis method. In this context, based on the statements made by NATO in its official statements towards Turkey, it has been determined that Turkey is perceived as a strong ally in NATO, plays an active role in diplomatic processes and is influential in decision-making processes. As a result, this study makes an important contribution in terms of evaluating Turkey's image within an international organisation. The results of the study aim to provide a framework for understanding Turkey's role in NATO and its impact on the overall strategic objectives of the organisation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim |
Bölüm | Aralık 2024 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |