Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik ve Önlisans Sağlık Öğrencilerinin Pandemi Sürecindeki Eğitim ve Uzaktan Eğitim Hakkında Görüş ve Düşüncelerinin Araştırılması

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 99 - 110, 30.05.2022

Öz

Amaç: Çalışmada hemşirelik ve önlisans eğitim alan sağlık öğrencilerinin pandemi sürecindeki eğitim ve uzaktan eğitim hakkında görüş ve düşüncelerinin araştırılması amaçlandı.
Yöntem: Çalışma, 1-30 Nisan 2021 tarihleri arasında yürütüldü. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulmuş toplam 21 soruluk anket formu kullanılarak toplandı. Anket formu online olarak katılımcılara iletildi. Verilerin değerlendirilmesinde, Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 20.0 kullanıldı. Tanımlayıcı istatistikler (sıklık ve çapraz tablolama) oluşturuldu. Çeşitli grupları karşılaştırmak için ki-kare (χ2) testi kullanıldı. Testlerde p≤0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edildi.
Bulgular: Çalışmada, katılımcıların yaş ortalaması 21 yıl olarak tespit edildi. Toplam 604 gönüllü öğrencinin katıldığı çalışmada, katılımcıların, %81,1’i (490) kadın cinsiyette idi. Çalışmaya katılanların %34,4 ’ü birinci yıl öğrencisi idi. Öğrencilerin 403 tanesi, (%66,7) ‘Sizce uzaktan eğitim yeterli mi?’ sorusuna 5 puan ve altı puan verdi. Öğrencilerin 217’ si (%35,9) uzaktan eğitim verilmesini, 363 öğrenci (%36,1) online sınav olmak istediklerini, 252 öğrenci (%41,7) online sınavların bilgi düzeyini ölçmede yeterli olmadığını bildirdi. Katılımcılardan 231 (%38,2) öğrenci aşı olduktan sonra eğitime yüz yüze devam etmek istediğini bildirdi.
Sonuç: Öğrencilerin çoğunluğunun COVİD 19 aşısı olduktan sonra eğitimlerine yüz yüze devam etmek istedikleri, uzaktan eğitimi ve uzaktan sınavları yeterli bulmadıkları saptandı.

Destekleyen Kurum

Çalışma herhangi bir kurum tarafından desteklenmemiştir

Kaynakça

  • 1. Al-Balas M, Al-Balas HI, Jaber HM, Obeidat, K, Al-Balas H, Aborajooh EA. et al. (2020). Distance learning in clinical medical education amid COVID-19 pandemic in Jordan: current situation, challenges, and perspectives. BMC Medical Education, 20(1), 341.
  • 2. Puljak L, Čivljak M, Haramina A, Mališa S, Čavić D, Klinec D, et al.(2020). Attitudes and concerns of undergraduate university health sciences students in Croatia regarding complete switch to e-learning during COVID-19 pandemic: a survey. BMC Medical Education, 10;20(1),416.
  • 3. Ramos-Morcillo AJ, Leal-Costa C, Moral-Garcia JE, Ruzafa-Martinez M. (2020). Experiences of Nursing Students during the Abrupt Change from Face-to-Face to e-Learning Education during the First Month of Confinement Due to COVID-19 in Spain. İnternational Journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 5519
  • 4. Rose S. (2020). Medical student education in the time of COVID-19. Journal of the American Medical Association, 323 (21), 2131-2132.
  • 5. Compton S, Sarraf-Yazdi S, Rustandy ,Radha Krishna LK. (2020). Medical students' preference for returning to the clinical setting during the COVID-19 pandemic. Medical Education, 54(10), 943-950.
  • 6. Can E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6( 2), 11-53.
  • 7. Keskin M, Özer Kaya D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İKÇÜSBFD, 5(2), 59-67.
  • 8. Yamamoto GT, Altun D.(2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • 9. Zhong R.(2020).The Coronavirus Exposes Education’s Digital Divide. https://www.nytimes.com/2020/03/17/technology/china-schools-coronavirus.html. [Erişim tarihi: 20.06.2021].
  • 10. Kawano S, Kakehashi M. (2015). Substantial Impact of School Closure on the Transmission Dynamics during the Pandemic Flu H1N1-2009 in Oita, Japan. PLoS One, 10(12), e0144839.
  • 11. Luca G, Kerckhove KV, Coletti P, Poletto C, Bossuyt N, Hens N, et al. (2018). The impact of regular school closure on seasonal influenza epidemics: a data-driven spatial transmission model for Belgium. BMC Infectious Diseases, 18(1), 29.
  • 12. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2020a). Basın açıklaması, https://www.yok. gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/, [Internet]. [Erişim tarihi: 26.05.2021].
  • 13. Panigrahi R, Srivastava PR, Sharma D. (2028). Online learning: Adoption, continuance, and learning outcome—A review of literature. International Journal of Information Management, 43:1-14.
  • 14. Kuo YC, Walker A.E, Belland BR, Schroder KE. (2013). A predictive study of student satisfaction in online education programs. The International Review of Research in Open and Distributed Learning. 14(1), 16-39.
  • 15. Alqurashi E. (2019). Predicting student satisfaction and perceived learning within online learning environments. Distance Education, 40(1), 133- 48.
  • 16. Richardson JC, Maeda Y, Lv J, Caskurlu, S.(2017). Social presence in relation to students’ satisfaction and learning in the online environment: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 71, 402-17.
  • 17. Prati C, Pelliccioni GA, Sambri V, Chersoni S, Gandolfi MG.(2020). COVID-19: its impact on dental schools in Italy, clinical problems in endodontic therapy and general considerations. International Endodontic Journal, 53(5), 723-725.
  • 18. Mattos FF, Pordeus I.A. (2020). COVID-19: a new turning point for dental practice. Brazilian Oral Research, 34, e085.
  • 19. Pei L, Wu H. (2019). Does online learning work better than offline learning in undergraduate medical education? A systematic review and meta-analysis. Medical Education Online, 24(1). doi: 10.1080/10872981.2019.1666538.
  • 20. Kyaw BM, Posadzki P, Paddock S, Car J, Campbel J, Tudor Car L. (2019). Effectiveness of Digital Education on Communication Skills Among Medical Students: Systematic Review and Meta-Analysis by the Digital Health Education Collaboration. Journal Medical Internet Research, 27, 21(8):e12967.
  • 21. Sindiani AM, Obeidat N, Alshdaifat E, Elsalem L, Alwani MM, Rawashdeh H, et al.(2020). Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine Surgery, 59:186-194.
  • 22. Van Duijn AJ, Swanick, K., Donald, E.K. (2014). Student learning of cervical psychomotor skills via online video instruction versus traditional face-to-face instruction. Journal of Physical Therapy Education, 28(1): 94-102.
  • 23. Forehand M. (2010). Bloom’s taxonomy. Emerging Perspectives On Learning, Teaching, And Technology, 41(4), 47-56.
  • 24. Tavares APC, Leite BS, Silveira IA, Santos TDD, Brito WAP, Camacho ACLF. (2018). Analysis of Brazilian publications on distance education in nursing: integrative review. Revista Brasileira de Enfermagem, 71(1):214-222.
  • 25. Kürtüncü M, Kurt A. (2020). Covıd-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • 26. Boz Yuksekdag B. (2020). Uzaktan Hemşirelik Eğitimine İlişkin Algılar. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 10(2), 490-503.
  • 27. Karadağ E, Yücel C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-92.
  • 28. Afşar B, Büyükdoğan B.(2020). Covıd-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 158-79.
  • 29. Boz Yuksekdag B. (2021). Covid-19 pandemisi döneminde öğrenme ve uzaktan hemşirelik eğitiminde paradigma değişimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 61-73.
  • 30. Durgun H, Can T, Avcı A, Kalyoncuoğlu B.(2021). Covid-19 Sürecinde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri ve Kaygı Düzeyleri. Dokuz Eylül Universitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2), 141-7.

Researching the Opinions and Thoughts of Nursing and Associate Health Students on Education and Distance Education During the Course of Pandemic

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 99 - 110, 30.05.2022

Öz

Purpose: The aim of the study was to investigate the opinions and thoughts of nursing and associate degree health students about education and distance education during the course of pandemic.
Methods: The study was conducted between 1 and 30 April 2021. Data were collected using a 21-item questionnaire created by the researchers. The questionnaire form was shared with the participants online. Social Science Statistical Package (SPSS) 20.0 was used to evaluate the data. Descriptive statistics (frequency and cross-tabulation) were calculated. The Chi-squared test (χ2) was used to compare the various groups. Value of p ≤0.05 was considered statistically significant in the tests.
Results: In the study, it was determined that the average age of the participants was 21. In the study in which 604 volunteer students participated, 81.1% (490) of the participants were female. 34.4% of the participants in the study were first-year students. 403 of the students (66.7%) gave 5 points or less to the question "Do you think distance education is sufficient?". 217 of the students (35.9%) stated that they wanted to have distance education, 363 of students (36.1%) wanted to take an online exam, 252 of students (41.7%) stated that online exams were not enough to measure their knowledge level. Of the participants, 231 (38.2%) students stated that they wanted to continue their education face-to-face after being vaccinated.
Conclusion: It was determined that the majority of the students wanted to continue their education face-to-face after receiving the COVID 19 vaccine, and they did not find distance education and distance exams sufficient.

Kaynakça

  • 1. Al-Balas M, Al-Balas HI, Jaber HM, Obeidat, K, Al-Balas H, Aborajooh EA. et al. (2020). Distance learning in clinical medical education amid COVID-19 pandemic in Jordan: current situation, challenges, and perspectives. BMC Medical Education, 20(1), 341.
  • 2. Puljak L, Čivljak M, Haramina A, Mališa S, Čavić D, Klinec D, et al.(2020). Attitudes and concerns of undergraduate university health sciences students in Croatia regarding complete switch to e-learning during COVID-19 pandemic: a survey. BMC Medical Education, 10;20(1),416.
  • 3. Ramos-Morcillo AJ, Leal-Costa C, Moral-Garcia JE, Ruzafa-Martinez M. (2020). Experiences of Nursing Students during the Abrupt Change from Face-to-Face to e-Learning Education during the First Month of Confinement Due to COVID-19 in Spain. İnternational Journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 5519
  • 4. Rose S. (2020). Medical student education in the time of COVID-19. Journal of the American Medical Association, 323 (21), 2131-2132.
  • 5. Compton S, Sarraf-Yazdi S, Rustandy ,Radha Krishna LK. (2020). Medical students' preference for returning to the clinical setting during the COVID-19 pandemic. Medical Education, 54(10), 943-950.
  • 6. Can E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6( 2), 11-53.
  • 7. Keskin M, Özer Kaya D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İKÇÜSBFD, 5(2), 59-67.
  • 8. Yamamoto GT, Altun D.(2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • 9. Zhong R.(2020).The Coronavirus Exposes Education’s Digital Divide. https://www.nytimes.com/2020/03/17/technology/china-schools-coronavirus.html. [Erişim tarihi: 20.06.2021].
  • 10. Kawano S, Kakehashi M. (2015). Substantial Impact of School Closure on the Transmission Dynamics during the Pandemic Flu H1N1-2009 in Oita, Japan. PLoS One, 10(12), e0144839.
  • 11. Luca G, Kerckhove KV, Coletti P, Poletto C, Bossuyt N, Hens N, et al. (2018). The impact of regular school closure on seasonal influenza epidemics: a data-driven spatial transmission model for Belgium. BMC Infectious Diseases, 18(1), 29.
  • 12. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2020a). Basın açıklaması, https://www.yok. gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/, [Internet]. [Erişim tarihi: 26.05.2021].
  • 13. Panigrahi R, Srivastava PR, Sharma D. (2028). Online learning: Adoption, continuance, and learning outcome—A review of literature. International Journal of Information Management, 43:1-14.
  • 14. Kuo YC, Walker A.E, Belland BR, Schroder KE. (2013). A predictive study of student satisfaction in online education programs. The International Review of Research in Open and Distributed Learning. 14(1), 16-39.
  • 15. Alqurashi E. (2019). Predicting student satisfaction and perceived learning within online learning environments. Distance Education, 40(1), 133- 48.
  • 16. Richardson JC, Maeda Y, Lv J, Caskurlu, S.(2017). Social presence in relation to students’ satisfaction and learning in the online environment: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 71, 402-17.
  • 17. Prati C, Pelliccioni GA, Sambri V, Chersoni S, Gandolfi MG.(2020). COVID-19: its impact on dental schools in Italy, clinical problems in endodontic therapy and general considerations. International Endodontic Journal, 53(5), 723-725.
  • 18. Mattos FF, Pordeus I.A. (2020). COVID-19: a new turning point for dental practice. Brazilian Oral Research, 34, e085.
  • 19. Pei L, Wu H. (2019). Does online learning work better than offline learning in undergraduate medical education? A systematic review and meta-analysis. Medical Education Online, 24(1). doi: 10.1080/10872981.2019.1666538.
  • 20. Kyaw BM, Posadzki P, Paddock S, Car J, Campbel J, Tudor Car L. (2019). Effectiveness of Digital Education on Communication Skills Among Medical Students: Systematic Review and Meta-Analysis by the Digital Health Education Collaboration. Journal Medical Internet Research, 27, 21(8):e12967.
  • 21. Sindiani AM, Obeidat N, Alshdaifat E, Elsalem L, Alwani MM, Rawashdeh H, et al.(2020). Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine Surgery, 59:186-194.
  • 22. Van Duijn AJ, Swanick, K., Donald, E.K. (2014). Student learning of cervical psychomotor skills via online video instruction versus traditional face-to-face instruction. Journal of Physical Therapy Education, 28(1): 94-102.
  • 23. Forehand M. (2010). Bloom’s taxonomy. Emerging Perspectives On Learning, Teaching, And Technology, 41(4), 47-56.
  • 24. Tavares APC, Leite BS, Silveira IA, Santos TDD, Brito WAP, Camacho ACLF. (2018). Analysis of Brazilian publications on distance education in nursing: integrative review. Revista Brasileira de Enfermagem, 71(1):214-222.
  • 25. Kürtüncü M, Kurt A. (2020). Covıd-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • 26. Boz Yuksekdag B. (2020). Uzaktan Hemşirelik Eğitimine İlişkin Algılar. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 10(2), 490-503.
  • 27. Karadağ E, Yücel C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-92.
  • 28. Afşar B, Büyükdoğan B.(2020). Covıd-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 158-79.
  • 29. Boz Yuksekdag B. (2021). Covid-19 pandemisi döneminde öğrenme ve uzaktan hemşirelik eğitiminde paradigma değişimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 61-73.
  • 30. Durgun H, Can T, Avcı A, Kalyoncuoğlu B.(2021). Covid-19 Sürecinde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri ve Kaygı Düzeyleri. Dokuz Eylül Universitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2), 141-7.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hatice Öntürk Akyüz 0000-0002-6206-2616

Emine Kübra Dindar Demiray 0000-0001-6459-7182

Sevil Alkan 0000-0003-1944-2477

Duygu Sıddıkoğlu 0000-0002-5093-7948

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 7 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Öntürk Akyüz H, Dindar Demiray EK, Alkan S, Sıddıkoğlu D. Hemşirelik ve Önlisans Sağlık Öğrencilerinin Pandemi Sürecindeki Eğitim ve Uzaktan Eğitim Hakkında Görüş ve Düşüncelerinin Araştırılması. TOGÜ Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;2(2):99-110.