Amaç: Vajinal muayene çoğu zaman olumsuz deneyimle sonuçlanan bir uygulamadır. Bu konuda farkındalık sağlamak amacıyla bu araştırmada vajinal muayene deneyimi olmayan kadınların vajinal muayeneye hazırbulunuşluklarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Örneklem ve Yöntem: Araştırma niteliksel olarak yürütülmüş ve örneklem seçiminde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri 11 kadın katılımcı ile doygunluk noktasına ulaşılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan soru formu ile derinlemesine görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada katılımcıların ifadesi doğrultusunda vajinal muayeneye ilişkin hazırbulunuşlukları ile ilgili olarak 4 tema belirlenmiştir. Bu temaları “Vajinal Muayene Bilgisi”, “Vajinal Muayene Olmaya Yönelik Tutum”, “Vajinal Muayeneye Yönelik Beklentiler” ve “Vajinal Muayeneye Yönelik Mahremiyet Algısı” oluşturmaktadır. “Vajinal Muayeneye Yönelik Beklentiler” teması altında literatürle benzer şekilde muayene ortamına yönelik, sağlık personeline yönelik ve muayeneye hazırlık beklentisi alt temaları altında kadınların beklentilerine ilişkin veriler elde edilmiştir.
Sonuç: Bu çalışmada katılımcıların vajinal muayeneye hazırbulunuşluklarını sağlamak için mahremiyet konusunda gerekli önlemleri almaya, muayene öncesinde muayeneye yönelik bilgi ve yönlendirilmeye ihtiyaçları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Yazarlar araştırmaya katılarak destek veren tüm akademisyenlere, nitel araştırma yöntemleriyle ilgili verdiği değerli katkılardan dolayı Dr. Öğr. Üyesi Seda Ayçiçek’e içtenlikle teşekkür eder.
Objective: Vaginal examination is a practice that often results in negative experiences. In order to raise awareness on this issue, this study aimed to determine the readiness of women who have no vaginal examination experience for vaginal examination.
Sample and Method: The research was conducted qualitatively, and criterion sampling method was used in sample selection. The research data reached saturation point in 11 women. Data were collected through in-depth interviews with a questionnaire prepared by the researchers. Content analysis method was used to analyze the data.
Results: In line with the statements of the participants in the study, 4 themes were determined regarding their readiness for vaginal examination. These themes consist of "Knowledge of Vaginal Examination", "Attitude towards Vaginal Examination", "Expectations towards Vaginal Examination" and "Perception of Privacy towards Vaginal Examination". Under the theme of "Expectations for Vaginal Examination", like the literature, data on women's expectations were obtained under the sub-themes of expectations for the examination environment, for healthcare personnel and for examination preparation.
Conclusion: In this study, it was concluded that the participants needed to take the necessary precautions regarding privacy to ensure their readiness for the vaginal examination, and that they needed information and guidance regarding the examination before the examination.
Keywords: Expectation Readiness Female Privacy Vaginal Examination
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Ebelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 3 |