Bu araştırma, Türkiye'deki önde gelen süpermarket zincirlerinin 2025 yılına yönelik hazırladıkları bülten ve broşür tasarımlarının grafik tasarım temelleri bağlamında tüketici algısı üzerindeki etkilerini incelemektedir. Araştırmanın amacı, bu süpermarket zincirlerinin 2025 Yılbaşı kampanyaları için hazırladıkları bülten ve broşür tasarımlarının grafik tasarım temelleri bağlamında tüketici algısı üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma, 2025 yılına ait Yılbaşı dönemi süpermarket kampanyalarını kapsayacaktır. Nitel araştırma yöntemine dayandırılarak, literatür taraması ve içerik analizi ile görsel inceleme teknikleriyle ele alınan araştırma, 2025 Yılbaşı kampanyaları için hazırlanan bülten ve broşür tasarımlarının grafik tasarım temelleri bağlamında tüketici algısı üzerindeki etkilerine odaklanmıştır. Bulgular, süpermarketlerin Yılbaşı kampanyalarında kullandıkları grafik tasarımların, tüketici algısını doğrudan etkilediğini göstermektedir. Bu bağlamda, her markanın, hedef kitlesine hitap etmek için farklı görsel stratejiler kullandığı ve tüketici algısında, renk kullanımı, tipografi, görseller ve düzen gibi grafik tasarım unsurlarının önemli bir yer tuttuğu, bu kampanyaların tasarımlarının grafik tasarımın temel ilkeleri doğrultusunda, tüketicilerin ilgisini çekmek ve onları satın almaya yönlendirmek amacıyla stratejik olarak hazırlanmış görsel tasarımlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Grafik Tasarım Tüketici Algısı Süpermarket Kampanyaları Yılbaşı Broşürleri Perakende Pazarlama
This research examines the effects of bulletin and brochure designs prepared by leading supermarket chains in Turkey for their 2025 New Year’s campaigns on consumer perception, within the context of graphic design principles. The aim is to analyze how designs from Migros, CarrefourSA, Macrocenter, A-101, BİM, and ŞOK influence consumer perception by using graphic design elements such as color, typography, visuals, and layout. The study will cover supermarket campaigns during the 2025 New Year period and is based on qualitative research methods, including literature review, content analysis, and visual inspection. The findings reveal that the graphic designs used in the supermarkets’ 2025 New Year campaigns directly affect consumer perception. Each brand employs different visual strategies to target its audience, with elements like color usage, typography, visuals, and layout playing a significant role in shaping consumer perception. The campaign designs are strategically prepared in line with graphic design principles to attract attention and guide consumers toward making a purchase.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Computer-Assisted Design, Visual Design, Graphic Design |
| Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
| Authors | |
| Early Pub Date | June 30, 2025 |
| Publication Date | July 1, 2025 |
| Submission Date | April 7, 2025 |
| Acceptance Date | June 26, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 3 |