Research Article
BibTex RIS Cite

İLETİŞİMİN İKİ AŞAMALI AKIŞ MODELİNİN YENİDEN YORUMLANMASI

Year 2017, , 599 - 610, 01.10.2017
https://doi.org/10.7456/10704100/007

Abstract














İnsanın
sosyal bir varlık olması sebebiyle sosyal ilişkilerini sürdürebilmesinin temeli
iletişim olgusuna bağlıdır. Hayatımızda önemli bir yere sahip olan iletişim
olgusu geçmişte ve günümüzde bilim adamları ve düşünürlerin ilgisini çekmiştir.
Özellikle II. Dünya Savaşından sırasında propagandanın etkili kullanımı
iletişim üzerine yapılan araştırmaların artış göstermesine yol açmıştır.
Yapılan çalışmalar sonucunda günümüzde de uygulanan teori ve modeller
geliştirilmiştir. Gelişen teknoloji ile beraber yeni kanalların kullanılması yeni
teori ve modellerin alana eklenmesine ya da uygulama biçimlerinin değişmesine
yol açabilmektedir. Teori ve modeller uygulanırken sıra dışı bir unsurun
varlığı incelemeye değer bir durumdur. Bu çalışma bir teori veya modelin en iyi
duruma nasıl getirileceği üzerine tasarlanmıştır. Bu bağlamda bir televizyon
programı üzerinden iletişimin iki aşamalı akış modeli yeniden yorumlanacaktır.








References

  • Aziz, A. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, 9. Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Bektaş, A.(2013). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, 4. Basım, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Berger, A. A. (1993). Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, (Çev: Murat Barkan, Nazlı Bayram, Deniz Güler, Uğur Demiray, Aslı Tunç, Nazmi Ulutak, A. Haluk Yüksel), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Bourse, M. & Yücel, H.(2012). İletişim bilimlerinin Serüveni, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Doğan, E. (2015). İletişim Çalışmaları Dergisi Sayı 1 içinde “Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümleri Üzerine Genel Bir Durum Analizi”, İstanbul.
  • Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji, Bilimsel Araştırma Tasarımı, İstatistiksel Yöntemler, Analiz ve Yorum, Ankara: Erk Yayınevi. Grylls, B. (2016). Hayalet Uçak, İstanbul: Portakal Kitap.
  • Güçdemir, Y.(2015). Sanal Ortamda İletişim Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, 3. Basım, İstanbul: Der Kitabevi ve Dağıtım Paz. Ltd. Şti.
  • Güngör, N. (2016). İletişim, Kuramlar ve Yaklaşımlar, 3. Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kazancı, M. (2011). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, 9. Baskı, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Klein, N. (2015). İşte Bu Herşeyi Değiştirir, (Çev: Osman Akınhay), İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Lazar, J. (2009). İletişim Bilimi, (Çev: Cengiz Anık), Ankara: Vadi Yayınlar.
  • McQuil, D. & Windahl, S. (1997). İletişim Modelleri Kitle İletişim Çalışmalarında, Ankara: İmge Kitabevi. Mutlu E. (1995). İletişim Sözlüğü, Genişletilmiş 2. Basım, Ankara: Ark Yayınevi.
  • Okay, A. & Okay, A.(2015). Halkla İlişkiler ve Medya, 8. Tıpkı Basım, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Oktay, M.(2002). Politikada Halkla İlişkiler, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Oskay, Ü.(2015). İletişimin ABC’si, 3. Baskı, İstanbul: İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Ticaret A.Ş.
  • Oskay, Ü. (2014). Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, XIX. Yüzyıldan Günümüze Kuramsal Bir Yaklaşım, İstanbul: İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Ticaret A.Ş.
  • Parlatır, İ., Gözaydın, N., Zülfikar, H., Aksu, B. T., Türkmen, S. & Yılmaz, Y. (1998). Türk Dil Kurumu-Türkçe Sözlük, Dokuzuncu Baskı, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi.
  • Postman, N. (2014). Televizyon: Öldüren Eğlence, Gösteri Çağında Kamusal Söylem, (Çev: Osman Akınhay), 5. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Rifat, M. (2013). Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü-Kavramlar, Yöntemler, Kuramcılar, Okullar-, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Severin, J. W. & Tankard, W. J. (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, (Çev: Ali Atıf Bir ve N. Serdar Sever), Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
  • Soros, G. (2004). Açık Toplum Küresel Kapitalizmde Reform (Çev: Doğan Selçuk Öztürk), İstanbul: Truva Yayınları.
  • Yengin, D. (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum, 2. Baskı, İstanbul: Der Kitabevi ve Dağıtım Paz. Ltd. Şti. İnternet Kaynakları
  • Url-1:<https://en.wikipedia.org/wiki/Bear_Grylls> erişim tarihi: 07.01.2017.
  • Url-2<http://www.milliyet.com.tr/-baskan-olmaniz-boz-ayilarin/pazar/haberdetay/31.01.2016/2186888/default.htm > erişim tarihi: 07.01.2017.
Year 2017, , 599 - 610, 01.10.2017
https://doi.org/10.7456/10704100/007

Abstract

References

  • Aziz, A. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, 9. Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Bektaş, A.(2013). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, 4. Basım, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Berger, A. A. (1993). Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, (Çev: Murat Barkan, Nazlı Bayram, Deniz Güler, Uğur Demiray, Aslı Tunç, Nazmi Ulutak, A. Haluk Yüksel), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Bourse, M. & Yücel, H.(2012). İletişim bilimlerinin Serüveni, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Doğan, E. (2015). İletişim Çalışmaları Dergisi Sayı 1 içinde “Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümleri Üzerine Genel Bir Durum Analizi”, İstanbul.
  • Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji, Bilimsel Araştırma Tasarımı, İstatistiksel Yöntemler, Analiz ve Yorum, Ankara: Erk Yayınevi. Grylls, B. (2016). Hayalet Uçak, İstanbul: Portakal Kitap.
  • Güçdemir, Y.(2015). Sanal Ortamda İletişim Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, 3. Basım, İstanbul: Der Kitabevi ve Dağıtım Paz. Ltd. Şti.
  • Güngör, N. (2016). İletişim, Kuramlar ve Yaklaşımlar, 3. Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kazancı, M. (2011). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, 9. Baskı, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Klein, N. (2015). İşte Bu Herşeyi Değiştirir, (Çev: Osman Akınhay), İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Lazar, J. (2009). İletişim Bilimi, (Çev: Cengiz Anık), Ankara: Vadi Yayınlar.
  • McQuil, D. & Windahl, S. (1997). İletişim Modelleri Kitle İletişim Çalışmalarında, Ankara: İmge Kitabevi. Mutlu E. (1995). İletişim Sözlüğü, Genişletilmiş 2. Basım, Ankara: Ark Yayınevi.
  • Okay, A. & Okay, A.(2015). Halkla İlişkiler ve Medya, 8. Tıpkı Basım, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Oktay, M.(2002). Politikada Halkla İlişkiler, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Oskay, Ü.(2015). İletişimin ABC’si, 3. Baskı, İstanbul: İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Ticaret A.Ş.
  • Oskay, Ü. (2014). Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, XIX. Yüzyıldan Günümüze Kuramsal Bir Yaklaşım, İstanbul: İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Ticaret A.Ş.
  • Parlatır, İ., Gözaydın, N., Zülfikar, H., Aksu, B. T., Türkmen, S. & Yılmaz, Y. (1998). Türk Dil Kurumu-Türkçe Sözlük, Dokuzuncu Baskı, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi.
  • Postman, N. (2014). Televizyon: Öldüren Eğlence, Gösteri Çağında Kamusal Söylem, (Çev: Osman Akınhay), 5. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Rifat, M. (2013). Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü-Kavramlar, Yöntemler, Kuramcılar, Okullar-, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Severin, J. W. & Tankard, W. J. (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, (Çev: Ali Atıf Bir ve N. Serdar Sever), Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
  • Soros, G. (2004). Açık Toplum Küresel Kapitalizmde Reform (Çev: Doğan Selçuk Öztürk), İstanbul: Truva Yayınları.
  • Yengin, D. (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum, 2. Baskı, İstanbul: Der Kitabevi ve Dağıtım Paz. Ltd. Şti. İnternet Kaynakları
  • Url-1:<https://en.wikipedia.org/wiki/Bear_Grylls> erişim tarihi: 07.01.2017.
  • Url-2<http://www.milliyet.com.tr/-baskan-olmaniz-boz-ayilarin/pazar/haberdetay/31.01.2016/2186888/default.htm > erişim tarihi: 07.01.2017.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Berkan Bayındır This is me

Publication Date October 1, 2017
Submission Date June 15, 2017
Acceptance Date September 14, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Bayındır, B. (2017). İLETİŞİMİN İKİ AŞAMALI AKIŞ MODELİNİN YENİDEN YORUMLANMASI. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 7(4), 599-610. https://doi.org/10.7456/10704100/007


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png