BibTex RIS Cite

DIGITAL GAME AS A NEW MEDIA AND USE OF DIGITAL GAME IN EDUCATION

Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 20 - 25, 01.03.2011

Abstract

References

  • And, Metin. (2003). Oyun ve Bügü: Türk Kültüründe Oyun Kavramı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Atabek, Ümit. (2001). İletişim ve Teknoloji Yeni Olanaklar — Yeni Sorunlar. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Binark, Mutlu & Bayraktutan-Sütçü, Günseli & Fidaner, Işık Barış. (2009). Dijital Oyun Rehberi: Oyun Tasarımı, Türler ve Oyuncu. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Çağıltay, Kürşat ve Yılmaz, Erdal. History of Digital Games in Turkey http://www.digra.org/dl/db/06276.58368.pdf (05.02.2010)
  • De Mul, Jos. (2008). Siberuzayda Macera Dolu bir Yolculuk (Çev: Ali Özdamar). İstanbul: Kitap Yayınları. s.93.
  • Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz. (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırrnalarının Tarihsel ve Eleştirel bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk, s.445.
  • Huizinga, Johan. (1950). Homo Ludens: . Boston: Beacon Press, s.13.
  • Juul, Jesper. (2005). Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds. Cambridge: The MIT Press, s.36.
  • Oskay, Ünsal. (1997). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları, s.7.
  • Prensky, M. (2001) Digital Game-Based Learning. New York, NY: McGraWHill.
Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 20 - 25, 01.03.2011

Abstract

References

  • And, Metin. (2003). Oyun ve Bügü: Türk Kültüründe Oyun Kavramı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Atabek, Ümit. (2001). İletişim ve Teknoloji Yeni Olanaklar — Yeni Sorunlar. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Binark, Mutlu & Bayraktutan-Sütçü, Günseli & Fidaner, Işık Barış. (2009). Dijital Oyun Rehberi: Oyun Tasarımı, Türler ve Oyuncu. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Çağıltay, Kürşat ve Yılmaz, Erdal. History of Digital Games in Turkey http://www.digra.org/dl/db/06276.58368.pdf (05.02.2010)
  • De Mul, Jos. (2008). Siberuzayda Macera Dolu bir Yolculuk (Çev: Ali Özdamar). İstanbul: Kitap Yayınları. s.93.
  • Erdoğan, İrfan ve Alemdar, Korkmaz. (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırrnalarının Tarihsel ve Eleştirel bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk, s.445.
  • Huizinga, Johan. (1950). Homo Ludens: . Boston: Beacon Press, s.13.
  • Juul, Jesper. (2005). Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds. Cambridge: The MIT Press, s.36.
  • Oskay, Ünsal. (1997). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları, s.7.
  • Prensky, M. (2001) Digital Game-Based Learning. New York, NY: McGraWHill.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Deniz Yengin This is me

Publication Date March 1, 2011
Submission Date July 22, 2014
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yengin, D. (2011). DIGITAL GAME AS A NEW MEDIA AND USE OF DIGITAL GAME IN EDUCATION. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 1(1), 20-25.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png