Modern yaşamın önemli bir unsuru haline gelmiş olan
medyanın bir kolu olan basılı reklamlarda "kadın"ı nasıl gösterdiği
ve bu kadın imgesinin dönemin modern yaşantısında nasıl kurgulandığı
araştırmanın önemini belirtmektedir. Araştırma, yeni Cumhuriyet döneminde kadının
konumuna ilişkin yapılan "yeni kadın", "modern kadın"
imgesi açısından önem taşımaktadır.Araştırmanın amacı; 1930'larda, Cumhuriyetin yeni kurulduğu bir ülke
Türkiye'de, basılı reklamlarda "modern kadın" imgesinin temsili ve
"kadın" imgelerinin nasıl kurgulandığını belirlemektir. Bu amaç
doğrultusunda köklü bir gazete olan Cumhuriyet gazetesinin yayınlanan basılı
reklamlarında yer alan "modern kadın", "yeni kadın"
imgeleri 1930'lu yılları ele alarak, her yıla ait birer basılı reklam ile
göstergebilimsel analiz yöntemi, Roland Barthes'in yaklaşımı ile analiz
edilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2017 |
Submission Date | April 11, 2017 |
Acceptance Date | July 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 4 |