Bu çalışma, yazarın ailesine ait buluntu nesneler olarak
vesikalık fotoğraflar üzerinden köken ve kimlik kavramlarının tartışılmasını
ortaya koymaktadır. Bulgaristan göçmeni bir ailenin üçüncü kuşak üyesi olarak
göç, köken ve ata yurdu gibi geçmişe ait bir anlatının olmaması, vesikalık
fotoğrafların bellek hatırlatıcısı ve köken temsiliyeti olasılığının
incelenmesini ve yeniden düşünülmesini gerekli kılmıştır. Bu amaçla vesikalık
fotoğrafların ilk anlamları, sonrasında yeniden düzenlenmesi ve
kurgulanmasıyla; kimliğin ve kökenin ne olduğu, nasıl temsil edildiği
tartışmaya açılmıştır. Vesikalık fotoğraf neyi temsil eder ve üçüncü kuşak
göçmenin hafızasında neyi ifade eder? Bu bağlamda Freud’un ‘oedipal’ ve
Deleuze-Guattari’nin ‘pürüzsüz yüzeyler’ kavramları vesikalık fotoğrafların
kökene ulaşma çabası üzerinden nasıl bir görsel bilgi ve söylem yarattıklarına
ilişkin tartışmanın temelini oluşturacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Submission Date | December 11, 2017 |
Acceptance Date | March 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |