Art and Literature
BibTex RIS Cite

EXAMINING ARTS AND CINEMA RELATION THROUGH MUSIC’S POINT OF VIEW: “ALL THE MORNINGS OF THE WORLD”

Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 211 - 222, 01.04.2022

Abstract

Cinema as an art form of time and space has been in relation with different art forms such as painting, sculpture, architecture, music, literature and dance throughout history and has been named “seventh art” due to the facts that its features narrative contains all these art forms. In this study, “All The Mornings of The World”, a movie adapted by Alan Corneau from Pascal Quignard’s homonym novel is examined in the context of cinema-music relations. The movie that has been nourished with baroque music, “All The Mornings of The World”; has a dramatic structure interwined with somber and dark atmosphere and director Alan Corneau’s choices about usage of music in cinema is reflected to the movies form and content. When the effects and functions of music on the form and content of the film “All The Mornings of The World” are examined; it can be stated that music has been used gracefully and prudently with an approach that makes music a tool to enrich the narrative and determine the rhythm of the film, support the dramatic structure and filmic atmosphere and help gain metaphysic extent to demonstrate the lost characters. On the other hand, the main characters of the film being musicians and the timeline the movie takes place in (Baroque Era) and the music used in the film (Baroque Music) being overlapped has made it possible to use and feel the music more intense in the filmic structure. In addition, a whole slew of the relation the characters have between themselves and their dramatic objectives has been realized through music and that has strengthened the refered structure in the film.

References

  • ABİSEL, N. (1995). Popüler Sinema ve Türler, İstanbul: Alan Yayıncılık.
  • ARSLANTEPE, M. (2012). Sinema Okuryazarlığı, Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • BARNWELL, J. (2011). Film Yapımının Temelleri, Çev: G. Altıntaş, İstanbul: Literatür Yaynları.
  • BROWN, R. (2003). “Modern Film Müziği”, Dünya Sinema Tarihi, Editör: Geoffrey.N. Smith, Çev: A.Fethi, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • BAŞOL, Ö. (2017). Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Örnekleri, İstanbul: İthaki Y.
  • B0RDWELL, D. - THOMPSON, K. (2011). Film sanatı: Bir Giriş, Çev: E. Yılmaz-E.S. Onat, Ankara:De Ki Y.
  • BUCKLAND, W. (2013). Sinemayı Anlamak, Çev: Tufan Göbekçin, İstanbul, Optimist Y.
  • CHATMAN, S. (2009). Öykü ve Söylem Filmde ve Kurmacada Anlatı Yapısı, Çev: Ö. Yaren, Ankara:De Ki Y.
  • ÇETİN, N.T. (2021), “Pascal Quignard’ın Tous les matins du monde (Dünyanın Bütün Sabahları) Adlı Eserinde Kültüre Özgü Ögelerin Türkçeye Çevirisi Üzerine Bir İnceleme”, Akademik Dil ve Edebiyat Dergisi, Cilt:5, Sayı:1, s.342-355.
  • ERDOĞAN, Ç.B. (2013). “Yeni Türkiye Sineması İçin Olanaklar: Vizontele Tuuba’da Ses ve Müzik”, Ve Sinema, Derleyen: Gül Yaşartürk, İstanbul: Doruk Yayınları.
  • DOĞAN, E. (2009), Sinema Filmlerinde İzleyicinin Etkilenmesnde Önemli Rol Oynayan Ögelerden Biri Olarak Film Müziği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi , SBE.
  • ERDOĞAN, İ – SOLMAZ, B.S. (2005). Sinema ve Müzik, Ankara: Erk Y.
  • HUNT, E. MARLAND. J, ve RAWLE, S. (2015). Film Dili, Çev: Senem Aytaç, İstanbul: Literatür Y.
  • KOVACS, A.B. (2010). Modernizmi Seyretmek - Avrupa Sanat Sineması, Çev: Ertan Yılmaz, Ankara:De Ki Y.
  • MARAL, A. (2014). “Film Müziğinde Teknik ve Strateji”, Sinema Dili, Editör: Selahattin Yıldız, İstanbul: Su Y.
  • MONACO, J. (2005). Bir Film Nasıl Okunur, Çev: Ertan Yılmaz, Oğlak Y., 6.Baskı.
  • PEARLMAN K. (2016). Sinemada Ritimlerin Kurgusu, Çev: Pınar Ercan, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • PEZELLA, M. (2006). Sinemada Estetik, Çev: Fisun Demir, Ankara: Dost Yayınevi.
  • QUİGNARD, p. (2021). Dünyanın Bütün Sabahları, Çev: Orçun Türkay, İstanbul: Sel Y., 4. Baskı.
  • RANCİERE, J. (2016). Sinematografik Masal, Çev: Tacettin Ertuğrul, İstanbul: Küre Yayınları.
  • SEZGİNTÜRK, P. (2012). “Müziğin Ruhunu Yansıtan Anlatı Örnekleri: Ravel ve Dünyanın Tüm Sabahları”, Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, Cilt:31, Sayı.1, s.159-175.
  • SÖZEN, M. (2003). Sinemada Ses Kullanımı, Ankara: Detay Yayınları.
  • SÖZEN, M. (2018). “Filmlerde Müzik Kullanılmamasının Anlatımsal Etkileri: Örnekler, Analizler”, Seşçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt:9, Sayı:3, s. 224-248.
  • STAM, R. (2014). Sinema Teorisine Giriş, Çev:S.Salman-Ç.Asatekin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • UYSAL, Ö.S. (2012). Sinema Estetiğine Giriş, İstanbul: İkinci Adam Y.
  • VARDAR, B. (2009). Sinemada Ses ve Müzik, İstanbul: Es Yayınları.
  • YAŞARTÜRK, G. (2013). Ve Sinema, Derleyen: Gül Yaşartürk, İstanbul:Doruk Yayınları.
  • YILDIRIM, T.E.- ÖZEL, E.A. (2015). “Müzik Yapan İnsanların Yaşantısını Anlama Aracı Olarak Filmler: İki Film Örneği Üzerinden Topluma Uyum” (Bildiri), Uluslararası Müzik ve Medya Sempozyumu, (21-23 Mayıs, 2014 ), İstanbul: YTÜ Matbaası.
  • YILDIZ, S. (2014). Sinematografik Anlatım, İstanbul: Su Yayınevi.

SANATLAR VE SİNEMA İLİŞKİSİNE MÜZİĞİN PENCERESİNDEN BAKMAK: “DÜNYANIN TÜM SABAHLARI”

Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 211 - 222, 01.04.2022

Abstract

Bir zaman ve mekan sanatı olan sinema; tarihsel süreç içinde resim, heykel, mimari, müzik, edebiyat, dans gibi sanat dalları ile ilişki halinde olmuş, bu sanatları bünyesinde barındıran anlatımsal özellikleri nedeniyle yedinci sanat olarak adlandırılmıştır. Bu çalışmada Pascal Quignard'ın aynı adlı romanından yönetmen Alain Corneau tarafından 1991’de sinemaya uyarlanan “Dünyanın Tüm Sabahları” adlı film, sinema-müzik ilişkileri bağlamında incelenmiştir. Barok müzikten beslenen hüzünlü ve karanlık bir atmosferin dramatik yapı ile iç içe olduğu “Dünyanın Tüm Sabahları” filminde, yönetmen Alain Corneau’nun sinemada müziği kullanım tarzına dair tercihleri filmin biçim ve içeriğine yansımıştır. Müziğin “Dünyanın Tüm Sabahları”nın biçimi ve içeriği üzerindeki işlevleri/etkileri incelendiğinde; müziğin filmde anlatıyı derinleştirip zenginleştiren, filmin ritmini belirleyen, dramatik yapıyı ve filmsel atmosferi destekleyen, kimi sahnelerde metafizik boyutlar kazanıp yitirilen karakterleri çağıran/gösteren özgün bir yaklaşımla kullanıldığı söylenebilir. Diğer yandan, filmin iki ana karakterinin müzikle uğraşan sanatçılar olması; film öyküsünün geçtiği dönem (Barok dönem) ile filmde kullanılan müziğin (Barok müzik) örtüşmesi, filmsel yapıda müziğin daha yoğun biçimde kullanılabilmesini ve hissedilmesini sağlamıştır. Ayrıca filmdeki karakterlerin birbirleriyle ve dramatik hedefleriyle kurdukları ilişkilerin büyük ölçüde müzik dolayımıyla gerçekleşmesi de bu yapıyı güçlendirmiştir.

References

  • ABİSEL, N. (1995). Popüler Sinema ve Türler, İstanbul: Alan Yayıncılık.
  • ARSLANTEPE, M. (2012). Sinema Okuryazarlığı, Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • BARNWELL, J. (2011). Film Yapımının Temelleri, Çev: G. Altıntaş, İstanbul: Literatür Yaynları.
  • BROWN, R. (2003). “Modern Film Müziği”, Dünya Sinema Tarihi, Editör: Geoffrey.N. Smith, Çev: A.Fethi, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • BAŞOL, Ö. (2017). Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Örnekleri, İstanbul: İthaki Y.
  • B0RDWELL, D. - THOMPSON, K. (2011). Film sanatı: Bir Giriş, Çev: E. Yılmaz-E.S. Onat, Ankara:De Ki Y.
  • BUCKLAND, W. (2013). Sinemayı Anlamak, Çev: Tufan Göbekçin, İstanbul, Optimist Y.
  • CHATMAN, S. (2009). Öykü ve Söylem Filmde ve Kurmacada Anlatı Yapısı, Çev: Ö. Yaren, Ankara:De Ki Y.
  • ÇETİN, N.T. (2021), “Pascal Quignard’ın Tous les matins du monde (Dünyanın Bütün Sabahları) Adlı Eserinde Kültüre Özgü Ögelerin Türkçeye Çevirisi Üzerine Bir İnceleme”, Akademik Dil ve Edebiyat Dergisi, Cilt:5, Sayı:1, s.342-355.
  • ERDOĞAN, Ç.B. (2013). “Yeni Türkiye Sineması İçin Olanaklar: Vizontele Tuuba’da Ses ve Müzik”, Ve Sinema, Derleyen: Gül Yaşartürk, İstanbul: Doruk Yayınları.
  • DOĞAN, E. (2009), Sinema Filmlerinde İzleyicinin Etkilenmesnde Önemli Rol Oynayan Ögelerden Biri Olarak Film Müziği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi , SBE.
  • ERDOĞAN, İ – SOLMAZ, B.S. (2005). Sinema ve Müzik, Ankara: Erk Y.
  • HUNT, E. MARLAND. J, ve RAWLE, S. (2015). Film Dili, Çev: Senem Aytaç, İstanbul: Literatür Y.
  • KOVACS, A.B. (2010). Modernizmi Seyretmek - Avrupa Sanat Sineması, Çev: Ertan Yılmaz, Ankara:De Ki Y.
  • MARAL, A. (2014). “Film Müziğinde Teknik ve Strateji”, Sinema Dili, Editör: Selahattin Yıldız, İstanbul: Su Y.
  • MONACO, J. (2005). Bir Film Nasıl Okunur, Çev: Ertan Yılmaz, Oğlak Y., 6.Baskı.
  • PEARLMAN K. (2016). Sinemada Ritimlerin Kurgusu, Çev: Pınar Ercan, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • PEZELLA, M. (2006). Sinemada Estetik, Çev: Fisun Demir, Ankara: Dost Yayınevi.
  • QUİGNARD, p. (2021). Dünyanın Bütün Sabahları, Çev: Orçun Türkay, İstanbul: Sel Y., 4. Baskı.
  • RANCİERE, J. (2016). Sinematografik Masal, Çev: Tacettin Ertuğrul, İstanbul: Küre Yayınları.
  • SEZGİNTÜRK, P. (2012). “Müziğin Ruhunu Yansıtan Anlatı Örnekleri: Ravel ve Dünyanın Tüm Sabahları”, Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, Cilt:31, Sayı.1, s.159-175.
  • SÖZEN, M. (2003). Sinemada Ses Kullanımı, Ankara: Detay Yayınları.
  • SÖZEN, M. (2018). “Filmlerde Müzik Kullanılmamasının Anlatımsal Etkileri: Örnekler, Analizler”, Seşçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt:9, Sayı:3, s. 224-248.
  • STAM, R. (2014). Sinema Teorisine Giriş, Çev:S.Salman-Ç.Asatekin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • UYSAL, Ö.S. (2012). Sinema Estetiğine Giriş, İstanbul: İkinci Adam Y.
  • VARDAR, B. (2009). Sinemada Ses ve Müzik, İstanbul: Es Yayınları.
  • YAŞARTÜRK, G. (2013). Ve Sinema, Derleyen: Gül Yaşartürk, İstanbul:Doruk Yayınları.
  • YILDIRIM, T.E.- ÖZEL, E.A. (2015). “Müzik Yapan İnsanların Yaşantısını Anlama Aracı Olarak Filmler: İki Film Örneği Üzerinden Topluma Uyum” (Bildiri), Uluslararası Müzik ve Medya Sempozyumu, (21-23 Mayıs, 2014 ), İstanbul: YTÜ Matbaası.
  • YILDIZ, S. (2014). Sinematografik Anlatım, İstanbul: Su Yayınevi.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Sait Liman 0000-0003-2261-3599

Publication Date April 1, 2022
Submission Date January 20, 2022
Acceptance Date January 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Liman, A. S. (2022). SANATLAR VE SİNEMA İLİŞKİSİNE MÜZİĞİN PENCERESİNDEN BAKMAK: “DÜNYANIN TÜM SABAHLARI”. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12(2), 211-222.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png