BibTex RIS Cite

Student Opinions On Management Of Distance Education Applications

Year 2014, Volume: 15 Issue: 3, 228 - 241, 01.09.2014
https://doi.org/10.17718/tojde.74910

Abstract

Traditional education systems can sometimes become inadequate in the face of technological developments. Individuals, whose educational needs cannot be met by traditional education systems, can tend to search for alternatives and can have different demands in order to meet with these needs. These demands of the individuals can be reciprocated by managements and internet-based education methods, which remove limitations of time and space, provide facilities and equal opportunities, comply with student-centered educational approach and use computer and internet technologies, can be put into practice. Appearing before us sometimes as an alternative to the traditional education and sometimes as a support, these applications began to occupy an important place in the education systems of our era. This study, which was conducted by general survey method in view of this importance, aims to learn opinions of “masters’ students on the efficiency of distance education applications.” Survey of “Distant Education and Technologies Assessment,” developed by Aktas (2008) and adapted to Istanbul sampling by the researcher, was used in order to determine opinions. University students, who are doing masters without thesis at Social Sciences Institute Educational Administration Supervision Planning and Economics Department of Fatih University in 2013-2014 academic years, constitute the study group of the research. All of the students in the study group were reached. As a result of the study, masters’ students believe that “distance education applications” fills a very important void for individuals that experience difficulties especially in time management despite some of its inconveniencies. By looking at the results of the study, it is suggested that measures, which provide further dissemination of distance education application by will improve their technical competencies, should be taken.

References

  • Aktas, O. (2008). Uzaktan Eğitim Teknolojileri Ve Kullanım Yeterlilikleri [Distance
  • Education Technologies and Efficiency of Use]". Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Istanbul. Bahçekapılı, E. (2011). “Eğitim, Öğretim teknolojisi ve iletişim [Education, Instructional
  • Technologies and Communication]”. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design] . (Ed. M. Kücük). Nobel Yayını. Ankara. Ersoy, M. (2008). Uzaktan Eğitim-Öğretimin Yönetimi [Management of Distance
  • Education]". Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sivas. Geçit Y. (2011). “Uzaktan Eğitim [Distance Education]". Öğretim Teknolojileri ve Materyal
  • Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design]. (Ed: M. KÜÇÜK). Nobel Yayını. Ankara. Gülsen, C. & Necmi G. (2014). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi [Turkish Education
  • System and School Management]". Anı Yayıncılık. Ankara. Gültekin, S. vd. (2014). “Uzaktan Eğitim Nedir? [What is distance education?]" http://uzaktanegitim.istanbul. edu.tr/?p=6129 (ET:31.04.2014).
  • Gök, B. (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı
  • [Distance Education Perception of Academics Assigned in Distance Education]. Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara. Halis, I. (2011). “Uzaktan Eğitim” Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (Ed:R.
  • YILDIZ). Nobel Yayını. Ankara. Isman, A. (2011). Uzaktan Eğitim [Distance Education]. Pegem Akademi Yayını. Ankara.
  • ODTÜ. (2014). “Uzaktan Eğitim Tanımları [Definitions of Distance Education]”. http://its.metu.edu.tr/node/16. Retrieved on 31.03.2014.
  • Oral, B. (2011). Uzaktan Eğitim” Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Distance
  • Education “Instructional Technologies and Material Design] (Ed: O. Demirel, E. Altun). Pegem Yayını. Ankara. Sarıtaş, M. (2 2009).”uzaktan Eğitim [Distance Education].” Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design].(Ed:M.Sarıtaş). Pegem Yayını. Ankara.
  • Seferoglu, S. (2013). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional
  • Technologies and Material Design]. Pegem Yayını. Ankara. TBMM. (2013). Onuncu Kalkınma Planı: 2014-2018 [Tenth Development Plan: 2014- 2018].http://pbk.tbmm.gov.tr/ dokumanlar/10-kalkinma_plani.pdf. TBMM Yayını. Ankara.
  • Ulearn (Fatih Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi). (2014). “Fatih Üniversitesi Uzaktan
  • Eğitim Platformu. http://ulearn2.fatih.edu.tr. Retieved on 30.03.2014.
  • Usun, S. (2006). Oğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design]. Nobel Yayını. Ankara.
  • Uzaktaneğitim. (2014). “Uzaktan Eğitim Nedir? [What is Distance Education?]”. http://uzaktanegitim.nedir.com/# ixzz2xZBsW98q. Retieved on 31.03.2014.
  • UZEM. (2014). “Uzaktan Eğitim Nedir? [What is Distance Education?]”. http://uzem.gediz.edu.tr/uzaktan-egitim-nedir. Retieved on 31.03.2014.
  • Wikipedia. (2014). “Uzaktan Eğitim”. http://tr.wikipedia.org/wiki/Uzaktan_e%C4
  • %9Fitim#.C3.96.C4. 9Frencilerde_aranan_yetenekler Retieved on 31.03.2014.
  • Yalın, H. İ. (2012). Oğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme [Instructional
  • Technologies and Material Development]. Nobel Yayını. Ankara. Yanpar. T. (2007). Oğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design]. Anı Yayıncılık. Ankara.

Asst. Prof. Celal GULSEN

Year 2014, Volume: 15 Issue: 3, 228 - 241, 01.09.2014
https://doi.org/10.17718/tojde.74910

Abstract

References

  • Aktas, O. (2008). Uzaktan Eğitim Teknolojileri Ve Kullanım Yeterlilikleri [Distance
  • Education Technologies and Efficiency of Use]". Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Istanbul. Bahçekapılı, E. (2011). “Eğitim, Öğretim teknolojisi ve iletişim [Education, Instructional
  • Technologies and Communication]”. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design] . (Ed. M. Kücük). Nobel Yayını. Ankara. Ersoy, M. (2008). Uzaktan Eğitim-Öğretimin Yönetimi [Management of Distance
  • Education]". Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sivas. Geçit Y. (2011). “Uzaktan Eğitim [Distance Education]". Öğretim Teknolojileri ve Materyal
  • Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design]. (Ed: M. KÜÇÜK). Nobel Yayını. Ankara. Gülsen, C. & Necmi G. (2014). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi [Turkish Education
  • System and School Management]". Anı Yayıncılık. Ankara. Gültekin, S. vd. (2014). “Uzaktan Eğitim Nedir? [What is distance education?]" http://uzaktanegitim.istanbul. edu.tr/?p=6129 (ET:31.04.2014).
  • Gök, B. (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı
  • [Distance Education Perception of Academics Assigned in Distance Education]. Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara. Halis, I. (2011). “Uzaktan Eğitim” Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (Ed:R.
  • YILDIZ). Nobel Yayını. Ankara. Isman, A. (2011). Uzaktan Eğitim [Distance Education]. Pegem Akademi Yayını. Ankara.
  • ODTÜ. (2014). “Uzaktan Eğitim Tanımları [Definitions of Distance Education]”. http://its.metu.edu.tr/node/16. Retrieved on 31.03.2014.
  • Oral, B. (2011). Uzaktan Eğitim” Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Distance
  • Education “Instructional Technologies and Material Design] (Ed: O. Demirel, E. Altun). Pegem Yayını. Ankara. Sarıtaş, M. (2 2009).”uzaktan Eğitim [Distance Education].” Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design].(Ed:M.Sarıtaş). Pegem Yayını. Ankara.
  • Seferoglu, S. (2013). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional
  • Technologies and Material Design]. Pegem Yayını. Ankara. TBMM. (2013). Onuncu Kalkınma Planı: 2014-2018 [Tenth Development Plan: 2014- 2018].http://pbk.tbmm.gov.tr/ dokumanlar/10-kalkinma_plani.pdf. TBMM Yayını. Ankara.
  • Ulearn (Fatih Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi). (2014). “Fatih Üniversitesi Uzaktan
  • Eğitim Platformu. http://ulearn2.fatih.edu.tr. Retieved on 30.03.2014.
  • Usun, S. (2006). Oğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design]. Nobel Yayını. Ankara.
  • Uzaktaneğitim. (2014). “Uzaktan Eğitim Nedir? [What is Distance Education?]”. http://uzaktanegitim.nedir.com/# ixzz2xZBsW98q. Retieved on 31.03.2014.
  • UZEM. (2014). “Uzaktan Eğitim Nedir? [What is Distance Education?]”. http://uzem.gediz.edu.tr/uzaktan-egitim-nedir. Retieved on 31.03.2014.
  • Wikipedia. (2014). “Uzaktan Eğitim”. http://tr.wikipedia.org/wiki/Uzaktan_e%C4
  • %9Fitim#.C3.96.C4. 9Frencilerde_aranan_yetenekler Retieved on 31.03.2014.
  • Yalın, H. İ. (2012). Oğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme [Instructional
  • Technologies and Material Development]. Nobel Yayını. Ankara. Yanpar. T. (2007). Oğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı [Instructional Technologies and Material Design]. Anı Yayıncılık. Ankara.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Celal Gulsen This is me

Publication Date September 1, 2014
Submission Date February 27, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 15 Issue: 3

Cite

APA Gulsen, C. (2014). Student Opinions On Management Of Distance Education Applications. Turkish Online Journal of Distance Education, 15(3), 228-241. https://doi.org/10.17718/tojde.74910