Bu araştırma ilköğretim öğrencilerinin
yaratıcılıklarını ortaya koyma sürecinde dijital öyküleme yaklaşımının
yansımalarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Dijital öyküleme yaklaşımı,
öğrencilere düşüncelerini ortaya koymaya ilişkin mesaj oluşturma sürecinde teknolojiyi
aktif katılımlı tasarımcılar olarak kullanabildikleri bir ortam olanağı
sunmaktadır. Dijital öyküleme süreci bu bağlamda öğrencilerin kendi özgün ve
yaratıcı dillerini oluşturmaları için de bir olanak sunmaktadır. Araştırma
katılımcılarını Eşkişehir’de öğrenim görmekte olan ilköğretim okulu öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırma katılımcılarının belirlenmesinde ölçüt örneklem
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların belirlenmesindeki ölçüt
Anadolu Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitim Programı’nda (ÜYEP) yer almakta
olan “Dijital Öyküleme” dersini almalarıdır. Bu bağlamda ÜYEP kapsamında “Dijital
Öyküleme” dersini alan ve ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıfta öğrenim görmekte olan
58 öğrenci araştırmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Öğrenciler tasarım
süreci boyunca kendi görsel dilleri çerçevesinde öykülemelerini, kahramanlarını
ve karakter tasarımlarını oluşturmuşlardır. Araştırmanın tasarım süreci
sonucunda ortaya koydukları ürünlere ve bu ürünlerin değerlendirilmesine
yönelik veriler sanat temelli araştırma desenine dayalı imaj analizi ve içerik
analizi yaklaşımı ile çözümlenmiştir. Alan uzmanlarının görüşlerine dayalı
olarak araştırma sürecinde işe koşulan dijital öyküleme yaklaşımının
öğrencilerin yaratıcılıklarını olumlu yönde etkilendiği ortaya konulmuştur.
Dijital öyküleme yaratıcılık katılımcı tasarım yaklaşımı nitel araştırma görsel araştırma yöntemi ilköğretim teknoloji
The present research
study aims at determining how the participatory design approach within the
framework of digital storytelling would reflect onto the process in which
students reveal their creativity on design based application process. The
participants of the study were chosen elementary school. The students are in
the city of Eskişehir, Turkey. While determining the participants, the
criterion-sampling method was used. In the study, the criterion for determining
the participants taking the “Digital Storytelling” course incorporated in the
Education Program for Talented Students (EPTS). 58 elementary school 6th-,
7th- or 8th-grade students taking the course of “Digital
Storytelling” in EPTS participated in the study. The elementary school 6th-,
7th- and 8th-grade students actively participated in the
phases of creating their own digital stories, heroes and characters. The
students indicated their visual explanations and views throughout the design process.
The data obtained at the end of the design process in the study were analyzed
according to the visual research methodoloyg with focusing on image analysis
and content analysis. The application process affected students’ creativity in
an efficiant manner depending on the students’ and field experts’ views.
Digital storytelling creativity participatory design approach qualitative research visual research method elementary school education technology
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2016 |
Submission Date | October 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |