Çalışmanın amacı öğretmen adaylarına yönelik olarak
geliştirilen Göç Eğitim Programının (GEP) öğretmen adaylarının görüşleri
açısından incelenmesidir. 8 oturum süren GEP , Göç Olgusu, Dünya’da ve Türkiye’de Göçmen Nüfus, Küreselleşme ve
Çokkültürlülük, Göç ve Yoksulluk, Göç ve
Kadın, Göç ve Çocuk, Göç ve Eğitim ve
Öğretmen Adayının Perspektifinden Göç temalarından oluşmaktadır. GEP 34
gönüllü öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, öğretmen
adaylarının günlükleri ve eğitimin sonunda katılımcılarla yapılan grup görüşme
formundan elde edilmiştir. Ulaşılan bulgulardan,
öğretmen adaylarının bu GEP ile göç
olgusu konusunda bilgilerini derinleştirdikleri, göç ve küreselleşme, göç ve çokkültürlülük,
göç ve yoksulluk, göç ve kadın, göç ve çocuk, göç ve eğitim konularıyla ilgili
daha derin analizler ve sorgulamalar yapabildikleri, kendi önyargılarıyla yüzleştikleri, bakış açılarını geliştirdikleri ve
kullanılan eğitim materyallerini ve aktiviteleri etkili buldukları
anlaşılmaktadır. Ayrıca, öğretmen
adaylarının en çok beğendikleri aktivitelerin film etkinliği, yaratıcı yazma,
küçük ve büyük grup çalışmaları ve durum analizleri olduğu tespit edilmiştir.
Son olarak, GEP’in öğretmen adaylarının eğitiminde kullanılabilecek bir eğitim
programı olduğu söylenebilir.
This study aims to
analyze Migration Education Program (MEP) developed for teacher candidates from
the viewpoint of teacher candidates. MEP lasted 8 sessions and consists of
topics: Migration phenomenon, Migrant Population in Turkey and World,
Globalization and Multiculturalism, Migration and Poverty, Migration and Women,
Migration and Children, Migration and Education, and Migration from the
Viewpoint of Teacher Candidates. The participants of
MEP are 34 volunteer teacher candidates.
Case study method which is one of the qualitative research designs is
used in this study. The data of the study is collected from teacher candidates'
diaries and group interview forms carried out at the end of education program.
The results of the study showed that at the end of MEP teacher candidates deepened their
knowledge of migration phenomenon; they
were able to make more detailed and extensive analysis and inquiries of topics
such as migration and globalization, migration and multiculturalism, migration
and poverty, migration and women, migration and children, migration and
education; they were able to face their own prejudices and improve their
viewpoints; and also they found materials used in the program
effective. Additionally, the activities most appreciated by teacher candidates
were film activity, creative writing, small and large group work activities and
case analysis. Finally, it is possible to say that MEP is an educational
program which can be used in the training of teacher candidates.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Submission Date | September 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |