Alanyazın duygusal süreçlerin biliş, motivasyon, ilgi ve öğrenme
üzerinde etkili olduğunu; bu bağlamda duyguların eğitsel etkinliklerde önemli
bir rol oynadığını göstermektedir. Çoklu ortamla öğrenme materyallerinin
duygusal tasarımı ise eğitim alanyazınında görece yeni bir konu olarak
karşımıza çıkmaktadır. Duygusal tasarımın öğrenme üzerindeki etkisini inceleyen
birkaç çalışma olsa da çoklu ortamla öğrenme uygulamalarının öğrenenleri
öğrenme süreçlerine duygusal bağlamda dahil edecek şekilde nasıl tasarlanması
gerektiğine ilişkin alanyazında kuramsal bir boşluk bulunmaktadır. Bu
doğrultuda, bu çalışmanın amacı; bir çoklu ortamla öğrenme materyali olarak
animasyonların duygusal tasarımında göz önünde bulundurulması gereken unsurları
belirlemektir. Bu doğrultuda, temel nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve bu
bağlamda, iki aşamalı bir süreç yürütülmüştür. Araştırmanın ilk aşamasında,
animasyon alanında uzman beş öğretim üyesi ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Animasyonların duygusal bağlamda tasarlanmasında farklı
bakış açılarını görebilmek için farklı ilgi alanları olan uzmanlara ulaşılması
hedeflenmiştir. Yarı-yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veriler
tümevarımsal olarak çözümlenmiş ve bulgular yedi ana tema altında
sınıflandırılmıştır. İkinci aşamada, ilk aşamadan elde edilen bulguların
güvenilirliğini sorgulamak ve alanda çalışan uygulayıcıların görüşlerini almak
amacıyla, yerı-yapılandırılmış görüşmelerde belirlenen duygusal unsurlar anket
maddeleri olarak yeniden yapılandırılmıştır. Oluşturulan anket animasyon
sektöründe çeşitli pozisyonlarda görev yapan toplamda 79 animasyon uzmanın katılımı
ile çevrimiçi platformda uygulanmıştır. Anket sonuçlarının görüşmelerden elde
edilen veriler ile büyük oranda tutarlılık gösterdiği görülmüştür.
The
literature suggest that learners’ emotions play an important role in
educational processes by the means of cognition, motivation, interest, and so,
learning. However, emotional design of multimedia learning materials is
relatively new for the education literature. Although there are several studies
on the effects of emotional design on learning, there is a theoretical gap
about how to design multimedia learning tools in order to involve learners
emotionally in the learning process. Therefore, this study aims to identify issues
that should be taken into consideration for the emotional design of animations
as multimedia learning materials. In this direction, a basic qualitative
approach was adopted and inquiry was carried out in two phases. At the first
phase, semi-structured interviews were conducted with five expert academicians
in the field of animation with different areas of interest, in order to gain
information about a variety of issues on the design of animations on the emotional
base. Data was inductively analyzed and findings were categorized under seven
themes. At the second phase, certain emotional issues were identified and, in
order to increase the trustworthiness of the findings acquired by semi-structured
interviews and obtain the opinions of the practitioners in the field on the
issue, findings were restructured as a survey. This survey was conducted on an
online platform with field experts working in the animation sector at various
positions. A total of 79 expert participated in the survey process. Findings
showed that survey results were in line with interview as well.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2019 |
Submission Date | January 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |