Eğitim alanında
gerçekleştirilen çalışmalar mühendislik tasarım süreçlerinin disiplinlerarası
bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılması açısından öneminin altını
çizmektedir. Rube Goldberg Makineleri tasarımının STEM eğitimi ve mühendislik
tasarımı noktasındaki potansiyelinden yola çıkılarak, bu çalışma kapsamında
ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okul dışı etkinlikler kapsamında altı hafta
boyunca Rube Goldberg Makinesi tasarımı sürecindeki deneyimlerinin ve
edinimlerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda tek bir analiz
biriminin (ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin oluşturduğu tasarım ekibi)
kapsamlı bir biçimde ele alındığı bütüncül tek durum deseni temel alınarak
çalışma yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet okulunda
dördüncü sınıf düzeyinde öğrenim gören dört öğrenci (3 kız 1 erkek)
oluşturmaktadır. Veri toplama araçlarını yarı-yapılandırılmış görüşmeler ve
katılımcı gözlemleri oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, birbirine benzeyen
verilerin belirli kavramlar ve temalar çerçevesinde bir araya getirilerek
yorumlanmasını amaçlayan içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Verilerin
analizi neticesinde ortaya çıkan kodlar: tasarım süreci, disipliner bilgilerin
kullanımı, beceri kullanımı, karşılaşılan güçlükler, problem çözme, ekip
çalışması işbirliği ve iletişim, proje süreci ve sınıf içi uygulamaların
karşılaştırılması, öğrenme ve eğitmenin rolüdür. Çalışmanın bulguları
öğrencilerin gözünden tasarım sürecini ve bu süreçte kazandıklarını
düşündükleri bilgi ve becerileri ortaya koymuştur.
The literature
highlights the importance of engineering design processes for bringing students
in interdisciplinary knowledge and skills. Considering the potential of
designing Rube Goldberg Machines in STEM education, this study aims to portray
the experiences of fourth grade students designing Rube Goldberg machines in an
after-school program for six weeks. A single case study design that approaches
an analysis unit holistically was employed. The participants of the study are
four fourth grade students (a design team with three female and one male
students). The data collection tools were semi-structured interviews and
participant observation. The analysis of the data were done via content
analysis by creating categories and then themes. The themes that emerged based
on the data analysis were design process, use of disciplinary knowledge, use of
skills, difficulties faced, problem solving, teamwork cooperation and
communication, the comparison between project design and classroom practices,
learning, and the role of educator. The findings of the study illustrated the
design process and the knowledge and skills they obtained from their own
perspectives.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2019 |
Submission Date | July 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |