İlkokul
4. sınıf öğrenci ve öğretmenlerinin küresel vatandaşlık algıları ve Sosyal
Bilgiler dersinde gerçekleştirilen uygulamaların ortaya çıkartılmasının
amaçlandığı bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir.
Araştırmanın verileri öğretmen ve öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış
görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırma kapsamında 30 ilkokul 4. sınıf
öğrencisi ve 15 öğretmenle görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler tümevarım
analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre öğrencilerin dünya vatandaşlığı algıları dünya vatandaşlığına
yönelik yaptıkları tanımlar, dünya vatandaşlarının sahip olması gereken
özellikler ile dünya ve dünya vatandaşlığına yönelik farkındalıklar olarak
ortaya çıkmıştır. Öğrenciler dünya vatandaşlığını tüm insanlar ve farklı
topluluklar olarak tanımlamışlardır. Öğretmenlerin küresel vatandaşlığa yönelik
algıları küresel vatandaşlığa yönelik yaptığı tanımlar ve küresel vatandaşların
sahip olduğu özellikler biçiminde sınıflandırılmıştır. Ayrıca araştırma
sonuçlarına göre öğretmenlerin küresel vatandaşlık eğitiminde yaşanan
öğretmenden, okulun imkânlarından, programdan kaynaklı sorunlar ve buna yönelik
çözüm önerileri ortaya koyulmuştur.
The
aim of the study is to investigate pupils’ perceptions for global citizenship,
and their teachers’ utilization of teaching and learning applications and
activities that are supposed to have an effect on pupils’ perceptions. The
study is a qualitative study. The data was collected through semi-structured
interviews from 30 pupils and 15 teachers. The data gathered were analyzed with
the inductive analysis method. The results revealed that the students’
perceptions of citizenship were classified as their definitions of citizenship
and characteristics of citizenship. In relation to pupils’ perception of global
citizenship there categories emerged from the data; their definition of global
citizenship, having prerequisite of global citizenship and having awareness of
the world and global citizenship. As for the teachers’ perceptions of global
citizenship, they were classified as definitions of global citizenship and the
characteristics of global citizenship. In addition, the research results also
demonstrated that there were problems experienced in relation to the global
citizenship education due to the teachers, the school facilities and the
curriculum.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 19, 2017 |
Submission Date | November 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 2 |