Oyunlaştırma oyun olmayan ortamlarda oyun elementlerinin
kullanılması olarak tanımlanmaktadır. Eğitimde oyunlaştırmanın kullanılması,
öğrencilerin motivasyonlarının, başarılarının, derse yönelik tutumları ve
ilgilerinin artırılması, oyunlaştırma yapısının ders içeriklerine başarılı bir
şekilde entegrasyonu olarak belirtilir. Ancak oyunlaştırma eğitime entegre
edildiğinde beklenmedik çıktılarda doğurabilmektedir. Bu bağlamda çalışmanın
amacı oyunlaştırma uygulamasında kullanılan oyun elementlerine yönelik
öğrencilerin görüşlerini incelemektir. Öğrencilerin görüşlerini detaylı bir
şekilde elde etmek için avatar, geri bildirim/pekiştireç/puan/ödül, liderlik
tablosu, kullanım ve duyuru-bildirim gibi oyun elementleri kategorize edilmiş
ve araştırmaya oyunlaştırılmış sınıf yönetimi uygulamasını kullanan 2, 3, 4, 5,
6 ve 7. sınıflarda okuyan toplam 12 öğrenci katılmıştır ve görüşleri incelemek
için nitel yöntem kullanılmıştır ve öğrencilerden veriler yarı yapılandırılmış
görüşmeler sonucu elde edilmiştir. Elde edilen bulgular öğrencilerin
motivasyonu ve oyun elementleri (puan, liderlik tablosu, duyuru-bildirim,
avatar) açılarından değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.
Gamification is defined
as the use of game elements in non-game contexts. The use of gamification in
education is stated as the successful integration of the course contents to
increase the students’ motivation, performance, and attitudes towards the course.
However, when gamification is integrated into education, it may result in
unexpected outcomes. The aim of study in this context is to examine the
students' views towards game elements used in gamification application.
Therefore, 12 students’ view from 2nd, 3rd, 4th,
5th, 6th, and 7TH grades were collected to analyze
in categories of game elements such as an avatar, feedback/reinforcers/points/reward,
leaderboard, use, and announcements-notifications. Qualitative research methods
were used to analyze the views from the semi-structured interviews. The
findings were evaluated and interpreted in terms of the motivation of students
and game elements (points, leaderboard, announcements-notifications, avatar).
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Submission Date | December 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 2 |