Bu
çalışmanın amacı Türkiye OMEP temsilciliğini yürütmekte olan Türkiye Okul
Öncesi Eğitimi Geliştirme Derneği’nin düzenlemiş olduğu Erken Çocukluk
Farkındalık Çalıştayı sonucunda ortaya çıkan raporu görüş öneri ve tespitleri
açısından incelemektir. Çalıştayda ele alınan konular erken çocukluk bağlamında
eğitim, göç, ihmal ve istismar, değerler ve toplumsal bağlamda ailedir. Bu
başlıklarda oluşturulan gruplarda sorunların tespiti ve çözüm önerilerinin
getirilmesi amacıyla tartışmalar yürütülmüştür. Erken Çocukluk Dönemi
Farkındalık Çalıştayı’nın sonuç raporunu incelemek amacıyla nitel araştırma
yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada;
incelenen dokümanın analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Erken Çocukluk
Dönemi Farkındalık Çalıştayı Sonuç Raporu detaylı olarak incelenerek, grupların sonuç raporlarına yansıttıkları
sorun ve öneri ifadeleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar karşılaştırılmış,
kodlanmış ve temalar oluşturulmuştur. Bu temalar “Devlet ve Kurumların İşleyişi İle İlgili
Sorunlar- Öneriler, “Bireylerden Kaynaklanan Sorunlar- Öneriler, “Toplumsal
Kaynaklı Sorunlar ve Toplum Temelli Öneriler”
bağlamında incelenmiştir. Çalıştay sonucunda tüm gruplarda elde edilen
bulgular; Türkiye’de var olan yasal
düzenlemelerin uygulanmasında, denetlenmesinde ve gerekli yaptırımların hayata
geçirilmesinde önemli sınırlılıkların yaşandığı, bu durum, yoksul ve/veya göçmen çocuklar söz
konusu olduğunda daha da sınırlı bir hale geldiğini göstermektedir. Bunun yanı
sıra öğretmen yetiştiren kurumlarda ve öğretmenlerin niteliğinde
yetersizliklerin olduğu vurgulanmış ve öğretmen yetiştirme sisteminin ve
öğretmen niteliğinin artırılması yönünde yapılacak çalışmalarla ilgili çeşitli
öneriler sunulmuştur. Çalıştay kapsamında çocukların yüksek yararını gözetecek
uygulamaların hayata geçirilmesi yönünde, çeşitli çözüm önerileri ve modeller
geliştirilmiştir.
Türkiye’de erken çocukluk eğitimi erken çocukluk ve göç erken çocukluk ve istismar erken çocukluk ve değerler erken çocukluk ve toplumsal bağlamda aile
The
purpose of this study is to examine the opinions, suggestions and findings of
the report emerged as results of Awareness of Early Childhood Period Workshop
organized by Association for the Development of Early Childhood Education in
Turkey that is the representative of OMEP in Turkey. The topics covered in the
workshop concerning early childhood are education, migration, neglect and
abuse, values and family in social context. Discussions were held in the groups
based on these topics to identify problems and offer solutions to current
problems. Document review from one of the qualitative research methods was used
to examine the report. The report was analyzed by content analysis. Based on
these they were coded and themes were created. These themes were
"Problems-Suggestions on the Functioning of the State and Institutions",
"Problems and Suggestions from Individuals",
"Problems-Suggestions Based on Society". Findings showed that
there are limitations in Turkey in terms of reaching facilities in early
childhood so poor or/and immigrant children have become even more limited in
this respect. In
addition to this, it was emphasized that there are inadequacies in teacher
training institutions and in the quality of teachers and various suggestions
were given about the studies to be done in order to increase teacher training
system and teacher quality. Various solutions and models have proposed in order
to realize implementations taking high benefit of children into consideration.
Early childhood and education early childhood and migration early childhood and abuse early childhood and values early childhood and family in social context
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Submission Date | February 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 3 |