Çalışmanın amacı,
2018-2019 öğretim yılında uygulamaya konan İlkokullarda Yetiştirme Programına
(İYEP) ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırmaya dayalı
gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunda amaçlı örnekleme
tekniklerinden maksimum çeşitlilik tekniği ve ölçüt örnekleme tekniği ile
belirlenmiş 18 öğretmen yer almaktadır. Çalışmanın verileri yarı
yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analiziyle çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda öğretmenlerin İYEP’i, öğrenciye birebir ilgi sağlaması ve
öğrencilerin eksiklerini telafi etmesi yönüyle olumlu buldukları programın
süresini ise yetersiz buldukları görülmüştür. Ayrıca katılımcı öğretmenler İYEP
materyallerini uygun bulunmuşlar ancak seviyelerin çeşitlendirilmesi
gerektiğini dile getirmişlerdir. Öte yandan öğretmenlerin İYEP hakkında
yeterince bilgilendirilmedikleri görülmüştür. Araştırmaya katılan
öğretmenlerinin tamamı programın öğrenciler üzerinde olumlu etkilerinin
olduğunu ifade etmişler, öğrencilerin akademik başarılarının yükseldiğini, öz
güvenlerinin ve derse yönelik motivasyonlarının da arttığını vurgulamışlardır.
The aim of this study is to examine the opinions of
teachers’ about the Support Program in Primary Schools (SPPS) implemented in the 2018-2019 academic years.
In this study, which is based on qualitative research, the study group consisted
of 18 teachers who were determined with maximum diversity technique and criterion
sampling technique. The data of the study was collected by semi-structured
interview form and analyzed by content analysis. As a result of the research, teachers
believe that the program is helpful for students in terms of providing students
with one-to-one interest and compensating the deficiencies of the students. In
addition, the participating teachers found that the SPPS materials are
appropriate but suggested that the levels should be diversified. On the other
hand, it was seen that teachers were not informed enough about SPPS. All of the
teachers who participated in the research stated that the program had positive
effects on the students and emphasized that the academic achievement of the
students increased and their self-confidence and motivation towards the lesson
increased.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2020 |
Submission Date | September 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 1 |