Bu çalışmada, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dinleme, konuşma,
okuma, yazma süreçlerinde ders dışında kullandıkları öğrenme ortam ve
deneyimleri araştırılmıştır. Bunun için Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türkçe
Öğretim ve Uygulama Merkezi’nde (ESOGÜ TÖMER) Türkçe öğrenimini tamamlayan 98
yabancı uyruklu öğrenicinin Türkçe öğrenirken kullandıkları ders dışı dil
öğrenme ortam ve deneyimleri dinleme, konuşma, okuma, yazma ve coğrafi
değişkenler açısından betimlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımına
bağlı olarak durum çalışması deseni kullanılmıştır. Öğrenicilerin dil öğrenme
ortam ve tecrübelerini belirlemeye dönük odak grup görüşmeleri yapılmıştır ve
elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla açıklanmıştır. Betimsel analiz
yoluyla elde edilen veriler sonucunda öğrenicilerin ders dışı dil öğrenme ortam
ve deneyimlerinin dil becerilerine göre değişiklik gösterdiği, coğrafi değişkenlere
göre farklılaşmadığı; ders dışı dil etkinliklerinin bireysel farklılıklara göre
değiştiği tespit edilmiştir. Öğrenicilerin birbirlerinden farklı ders dışı dil
öğrenme ortamları kullandıkları, dillerini geliştirmek için en çok dizi ve film
izledikleri, şarkı dinledikleri, Türkleri dinleyip onlarla konuştukları; yazma
becerileri için sosyal medyayı kullanmayı tercih ettikleri bulgularına
ulaşılmıştır. Buna karşın ders dışında okuma öğrenimi için fazla etkinlik
yapmadıkları da görülmüştür.
Türkçe’nin yabancı dil olarak öğrenimi ders dışı dil öğrenme ortam ve deneyimleri dil becerileri durum çalışması
In
this study, learning environments and experiences used by Turkish learners
(learners of Turkish) as a foreign language in listening, speaking, reading and
writing processes were investigated. For this reason, out of class language
learning environments and experiences used by 98 foreign students who completed
their Turkish education in Eskişehir Osmangazi University Turkish Teaching, Application
and Research Center (ESOGÜ TÖMER) were described with respect to the variable
of geographical location. In this study, a case study format based on the
qualitative research approach is used. A focus group interview is used to
determine the language learning environments and experiences of the learners
and the data were explained through descriptive analysis. Data from the result
of the descriptive analysis show that out of class language learning
environments and experiences of the learners do not differ according to the
variable of geographical region; it is determined that out of class language
learning environments and experiences activities vary according to individual
differences. It is obtained that out of class activities change according to
individual differences. To improve their
language skills they used TV series, movies, music, and communicating with
Turks. They prefer to use social media for their writing skills. Out of the
lessons, not much was done by the learners in terms of reading.
Learning Turkish as a foreign language out of class language learning environments and experiences basic language skills case study
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2020 |
Submission Date | September 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 1 |