Programlama öğretimi,
21.yy becerileri arasında gösterilen problem çözme, eleştirel düşünme,
yansıtıcı ve analitik düşünme gibi bilişsel düşünme becerilerin
geliştirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, soyut yapısından dolayı
zor ve karmaşık bir süreç olarak değerlendirilmektedir. Bu bağlamda,
programlama öğretimi sürecine etki eden faktörlerin belirlenmesi ve bu
faktörlere yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi önemlidir. Bu faktörlerin
başında bilişsel faktörler öne çıkmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın amacı,
öğrenci ve öğretim elemanlarının programlama öğretimi sürecinde karşılaştıkları
bilişsel problemlere ilişkin deneyimlerinin incelenmesidir. Öğrenci ve öğretim
elemanlarının deneyimlerinin incelenmesinde içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları amaca uygun örnekleme yöntemiyle
seçilen 14 lisans öğrencisi ve dört öğretim elemanından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak mülakat, yansıtıcı
öğrenci günlükleri, gözlemci raporları ve yarı yapılandırılmış odak grup
görüşmeleri kullanılmıştır. Programlama öğretimi sürecine yönelik belirlenen
bilişsel problemlerin, programlama becerisinin geliştirilmesine yönelik
çalışmalara katkı yapacağı düşünülmektedir.
Programming teaching
plays an important role in developing cognitive thinking skills that are
considered to be among 21st century skills, such as problem solving, critical
thinking, reflective and analytical thinking. However, it is considered to be a
difficult and complex process due to its abstract structure. In this context,
it is important to identify the factors that affect the process of the programming
teaching and to develop solutions for these factors. Cognitive factors are the
leading factors among them. In this context, the aim of the research is to
examine the experiences of students and instructors regarding the cognitive
problems they face during the process of programming teaching. Content analysis
method was used to examine the experiences of students and instructors. The
participants of the research consisted of 14 undergraduate students and 4 instructors
selected through purposive sampling method Interviews, reflective student
diaries, observer reports and semi-structured focus group interviews were used
as data collection tools. It is thought that the cognitive problems determined
regarding the process of programming teaching will contribute to the studies
aimed at developing programming skills.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2020 |
Submission Date | October 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 1 |